Inlägg från: VickyHurtig |Visa alla inlägg
  • VickyHurtig

Dotter som är rädd för klasskompis

Pojken kan ha en bokstavskombination som kan göra att han blir utåtagerande o impulsiv. Då är det inte hans fel. Inte heller om föräldrarna inte tar tag i problemet. Vid en diagnos har skolan skylldighet att sätta in extra resurser så att det inte hinner urarta. Har du pratat med skolan om detta? Självklart måste alla kunna känna sig trygga i skolan men jag menar att det kanske inte är så lätt för pojken, om han har en diagnos, då rår han inte för det.

• VickyHurtig

Därmed inte sagt att han ska få bete sig hur som helst. Men jag menar att om han får en extra resurs så kan det hjälpa honom innan det hinner bli tokigt. Om det är impulsivitet med i bilden kanske han kan få hjälp med att stoppa i tid, så han hinner tänka efter före. Grabben kan ju omöjligt må bra, då hade han inte betett sig så.

• VickyHurtig

Jättebra TS, då får både hon o förhoppningsvis pojken också, som omöjligt kan må bra. Jag hoppas det löser sig för er o att allt blir bra i slutänden.

• VickyHurtig

Avskyr att skriva på iPhone då det är svårt att se vad man själv skrivit. Det jag skulle skriva är att jag hoppas båda får hjälp. :)

Svar på tråden Dotter som är rädd för klasskompis