Inlägg från: Blaha |Visa alla inlägg
  • Blaha

Dotter som är rädd för klasskompis

Men du, hur kan du lägga all skuld på ett litet barn?

Du borde vara förbannad på skolan och ungens föräldrar, inte barnet!

• Blaha

Du kan verkligen inte komma på en endaste anledning till att ett barn beter sig illa? Okej...

• Blaha

Ja, för att ungen har en "bokstavskombination" är ju verkligen hans fel.

Usch för vuxna som klankar ner på barn med svårigheter, inte undra på att barn är elaka mot varandra när vuxna beter sig som TS.

• Blaha

Utropstecknet: Och när har jag påstått att ungen får bete sig hur som helst oavsett diagnos eller ej?

En 8-åring med problematik är inte ansvarig för sitt beteende, det är omgivningens ansvar att se till att alla parter mår bra.

• Blaha

TS: Jag har barn och en av dem har blivit utsatt för ren och skär misshandel av en pojke med funktionsnedsättning. Inte fasen skyller jag på pojken, det är förskolan och föräldrarnas ansvar att se till att pojken får rätt hjälp - inte pojken själv.

Bara för 20 minuter sedan pratade jag med min son och han berättade om pojken som slagit honom idag igen. Är jag arg på pojken? Nej.

• Blaha

TS: Du har svårt att se nyanser eller?

Jag vill inte att min son ska bli utsatt för våld, det betyder inte att jag beter mig som du. Jag sitter inte på familjeliv och skriver om vilken skitunge pojken som slår min son är.

Jag tycker det är okunnigt och fult av vuxna att slänga sig med uttryck som du gör. Din flicka ska trivas i skolan, men det är inte pojkens ansvar. Han behöver ju hjälp, tydligen. Du borde vara förbannad på skolan istället för på ett litet barn. Förstår inte ens hur du kan lägga all skuld på en 8-åring - det är ju så puckat att man smäller av nästan.

• Blaha
    pompom skrev 2012-09-10 19:43:37 följande:
    Ok för det första får man skriva om vad man vill här, det är inter ditt problem, läs inte tråden i så fall.

Sen är det otroligt omoget av dig att inte förstå att trivsel och trygghet är ALLAS ansvar, ung som gammal, ska man komma undan ansvar för sina handlingar bara för att man är ett barn, det om något är ju puckat.
    Om du har läst tråden från början så har du oxå läst att jag är förbannad på alla, skola, föräldrar och ungen ALLTSÅÅÅÅ jag lägger skulden på skolan... föräldrarna... och inte minst den som dom drabbar dottern...SKITUNGEN
    Du får skriva vad du vill och jag får skriva vad jag vill. Vem har påstått något annat?

Jag har läst hela tråden och jag står fast vid att det är fel av dig att slänga dig med yttryck som "skitunge". Någon påpekar att barnet kanske har det väldigt tufft hemma, du kontrar med att ungen är en skitunge ändå. Man blir ju mållös över oförståelsen hos dig som vuxen.

Som sagt, det är inte konstigt att barn är elaka mot varandra när det finns vuxna som beter sig som du. Du visar ingen förståelse för att barn är barn, du förstår inte alls att barn kan bete sig illa av diverse anledningar.

Skulden ligger inte alls på barnet. Och det är ett BARN inte en skitunge! Det är ju helt otroligt hur du kan slänga dig med såna uttryck gång på gång utan att förstå hur illa det är. Skrikandes
    Be yourself, everyone else is already taken.
  • Blaha

Ja, detta med nyanser - att verkligheten inte är svart/vit - det var inte din grej det.

Svar på tråden Dotter som är rädd för klasskompis