Inlägg från: soccermum01 |Visa alla inlägg
  • soccermum01

Fler som har dåligt samvete för att ni flaskmatar?

Nyfiken2012 skrev 2012-09-04 22:36:20 följande:
    Men denna okunskap.. Det är helt normalt att bebisar vill amma ofta/mycket, ja hela tiden. Diskutera ert dåliga el icke dåliga samvete men spä inte på okunskapen, tack! DE ALLRA FLESTA KVINNOR KAN AMMA OM DE VILL.
    Det är sådana påståenden som gör att man som flaskmatande mamma får en klump i magen. För min egen del så trodde jag att amningen funkade men trots att jag ammade hela tiden. Så gick bebis inte upp i vikt och bajsade c:a 10 ggr/dygn grön skummigt bajs. Detta tyder ju på att det inte kom ngn fetmjölk.
    Ja jag ammade lääääänge på varje bröst. Jag har nog aldig läst på så mycket om amning som med detta barn men trots att jag provat med allt så blev det inte bättre.
    Jag ammade så pass mycket att jag fick smärtsamma sår på båda vårtorna och ändå gick bebben inte upp, hon bajsade ur sig hela tiden.
    När jag började med flaska kändes det verkligen som ett nederlag men samtidigt blev ju bebben en helt annan unge och gick upp över 300 gram på 1 v.
    Jag hade gladeligen ammat dygnet runt om bebben åtminstone gick upp av det men så blev det inte.
    Jag delammade ett tag men sinade fort.
    TS jag tänker så här: bebbe mår bra och jag mår bra och blir en bättre mamma, ALLA kan inte amma. 
Svar på tråden Fler som har dåligt samvete för att ni flaskmatar?