Inlägg från: CrazyLady |Visa alla inlägg
  • CrazyLady

Fler som har dåligt samvete för att ni flaskmatar?

Min son slutade jag amma när han var 9 dagar...
    Jag orkade inte ha en bebis som var som en igel på mina bröst och skulle amma 23 av dygnets 24 timmar..

Jag var dessutom skittrött efter en fruktansvärt lång och jobbig förlossning så jag började med flaska så att jag skulle kunna hinna vila/duscha/äta istället för att bara knappt hinna gå på dass innan ungen skrek efter tutte igen

Jag fick höra av både sonens farmor och min bvcsköterska till sonen att bröstmjölk är bäst, du slutade amma för tidigt, du borde ammar mer, osv

fick pga det en kraftig depression och kände mig som världens sämsta mamma

När jag nu fick dottern för 16 månader sen (med en ny man) delammade jag henne i 2 månader, sen blev det bara flaska efter det...

Jag ammade, pumpade, drack amimgste, masserade brösten i duschen, men min mjölkproduktion kom aldrig igång (jag kunde få ut 40-60 ml var 3e timme totalt från både brösten)

Så dottern fick bli flaskbarn på heltid...
    Jag fick en del pikar av både andra mammor och även av sonens farmor, men jag brydde mig inte ett jävla dugg..
    Fick höra av en kvinna som jobbade på BB att "ersättning är för lata mammor)

Min bvcsköterska jag har till dottern sa att jag ska amma så länge jag orkar, vill och kan...
    Amma inte bara för att alla andra vill du ska de...

Svar på tråden Fler som har dåligt samvete för att ni flaskmatar?