• Lilith Dark

Avlastningsfamilj

Om han inte kan ha sina barn (att skylla på ekonomin är pissdåligt btw) så borde han väl vilja att hon ska få en kontaktfamilj för avlastning. Det behöver ju både hon och barnen. Har hon barnen på heltid behöver hon ladda batterierna för att kunna vara den mamma hon troligtvis vill. Kan han inte ta barnen regelbundet så har han ingen rätt att neka till en kontaktfamilj.

LILITH - Boktokig mamma med Borderline lilith.se
  • Lilith Dark
    Som snö skrev 2012-09-04 16:58:24 följande:
    Jag blir bara lite nyfiken på hur man tänker om man har ungar man inte har råd med, och sen skaffar en unge till???
    Mest roligt inte alls.
  • Lilith Dark
    vampyria2 skrev 2012-10-04 09:55:17 följande:
    de utreder först och främst vilka kontaktnät som finns runt familjen och det kan ta upp till ett halv år innan de har utrett klart det, sen som sagt försöker de få till att man får hjälp av folk i sin närhet istället.
    Ja har en vännina som är helt ensam med tre barn var av ena har ADHD och Asperger, barnen är 7 och 8 år (8 åringarna är tvillingar) hon har ingen som kan ta barnen men blev ändå nekad kontaktfamilj till barnen, de annsåg att hon borde klara sig med att barnen var i skolan och på fritids Obestämd
    En utredning får ta max fyra månader, så det tar inte upp till ett halvår att utreda enbart kontaktnätet. I såna fall har de i just det fallet ansökt om tillstånd för att få skjuta upp det.

Man kan som ensamstående få kontaktfamilj trots att barnen är i skolan och på fritids. Jag hade det i 6 månader till mina barn och de är både på dagis och fritids alla dagar. 
Svar på tråden Avlastningsfamilj