Inlägg från: BymBym |Visa alla inlägg
  • BymBym

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

JUSTICE - jag skickar dig inte till giljotinen . Jag håller ju med dig! Till 100% dessutom

• BymBym

Nevermind - då hade jag svarat lugnt tillbaka "vad menar du?" Sen hade jag upplyst dig om att det faktiskt är helt ok att göra så.

Hade du sagt så till min sambo så hade du fått en syrligare kommentar tillbaka och så hade han hört av sig till chefen.

• BymBym

OnlyZ - det besvarar ju inte huvudfrågan av det som diskuteras. Men det blir ändå intressant att höra svaret

• BymBym

Nevermind - har heller aldrig gjort det. Men förstår att det ibland är nödvändigt
    . Och tydligen (någon hänvisade till Plus på svt) så får man också göra så.

• BymBym

Sixxty - det som gör det till ett diskussionsämne är ju att alla tycker olika ang etik och moral.

• BymBym

Jag uppfattade bara det som att det du skrev "hur man beter sig ute i samhället" är en osynlig norm som alla bör följa.

Men jag kanske missuppfattade.

• BymBym

Fast vad jag anser vara ohyfsat är ju inte ohyfsat för någon annan. Jag har kompisar vars barn inte säger tack för maten, ohyfsat? Man vet ju ändå att de tyckte om maten och trivs hos oss. Å andra sidan hjälper de alltid till att städa där de har lekt innan de går hem. Det gör inte andra barn. Ohyfsat?

Ohyfsat enligt många, men för många helt ok. Enligt lag är det ok, men enligt mångas sociala normer, inte ok. Finns alltså inget rätt eller fel, så ingen idé att slå er blodiga för er ståndpunkt :)

Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?