Inlägg från: Tjolinti |Visa alla inlägg
  • Tjolinti

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

Svarar bara för jag såg en pappa idag med två barn framför mig i kassan på ica, Innan det var hans tur så hade hans barn tjatat till sig att få lov att öppna tablettaskar och äta upp dem innan de ens var deras tur. Det jag mest reagerade på var att barnen var kring 4- 6 år gamla och tjatade till sig att få äta upp sitt godis under tiden de stod i kassan, liksom varför inte säga att de får vänta 5 min tills det är betalat och klart så de lär sig. 

• Tjolinti

Jag tror aldrig jag varit så törstig i hela mitt liv att jag inte kunnat vänta på att betala drickan innan jag måste öppna den. 

• Tjolinti
    Jellybeanbaby skrev 2012-09-03 17:11:54 följande:
    Elin885 har FEL! Det är inte snatteri förrän man passerat sista betalningsmöjligheten dvs (i de flesta affärer) kassan.
    Vad ska man säga i kassan? Du jag ska betala för 2 jordgubbar som jag smakade, jag köper  inga för de var äckliga? 

Likadant med lösgodiset? 
  • Tjolinti
    tilj75 skrev 2012-09-03 21:12:06 följande:
    Nej, det är inte snatteri förrän man går förbi kassalinjen med en obetald vara.
    Så om jag hinner äta upp en vara inne i butiken och kräker upp den igen för att inte ta med den ut  och jag inte betalar för det :D Är det inte snatteri då? :D 
  • Tjolinti
    ModestyB skrev 2012-09-03 21:37:18 följande:
    Ja! Jag föredrar en trevlig shoppingrunda för mig, mina barn och mina medshoppare. Jag varken äter eller dricker i butiken, men är min ettåring hungrig eller törstig så får han sitta i kundvagnen och äta en banan (jag säger alltid till i kassan, så en extra vägs in), en pouch med fruktmos eller liknande. Det är aldrig någonsin någon som har stört sig på det så jag märkt det...
    Hur gör kassörskan då? Väger först alla bananer sen tar hon av en och väger den ensam? 
Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?