Inlägg från: cloudberry79 |Visa alla inlägg
  • cloudberry79

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

Jadå, när jag självscannar köper jag ofta en fralla eller liknande åt sonen om vi handlar efter dagis. Självklart betalar vi varan.. Hellre det än köra ett par mil extra för att först åka hem och äta mellis, sen tillbaka till affären som ligger på vägen från dagis.

Sur, grinig och på smällen.
  • cloudberry79
    missen73 skrev 2012-09-03 13:57:48 följande:
    Jag börjar förstå varför så många barn går o äter lösgodis i affärer , många är ju uppenbart upplärda att det är ok att äta innan man betalat !
    Det är ju inte samma sak. Äta lösgodis=snatta, eftersom man inte betalar det man äter. Vi betalar alltid äpplet eller minifrallan som sonen får att äta under handlingen efter dagis (självscannar).
  • cloudberry79
    Sixxty skrev 2012-09-03 14:04:44 följande:
    Hur gör du med betalningen och du åker på kontroll av självscanningen?
    Inga problem, har fått kontroll och förklarat att varan är i sonens mage och att de inte ska ta bort den på kontrollen. Jag ser inte det här som något problem alls, hellre ett glatt barn som pallar hela handlingen än en gnällig och ledsen unge i onödan. Det gör mig inte till en slapp förälder i allmänhet, men jag anser inte det här som någon big deal, det gör vår vardag betydligt smidigare.
  • cloudberry79
    missen73 skrev 2012-09-03 14:22:15 följande:
    Är nog bara ett fåtal barn som kan skilja på vilka varor som är o inte !
    Beror nog på ålder. Min femåring fattar definitivt att man inte får äta godis i affären, för han är inte helt bakom flötet.
Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?