Inlägg från: Mercurialis |Visa alla inlägg
  • Mercurialis

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

Nej.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mercurialis
    mandelblomma skrev 2012-09-02 22:31:01 följande:
    vill förtydliga med att jag tror att de flesta normalfuntade barn faktiskt kan förstå att man gör avsteg från en normal rutin enstaka gånger, i alla fall har mina förstått det och växt upp utan större besvär Flört
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Mercurialis
    Madame Mom skrev 2012-09-02 22:34:55 följande:
    Exakt..  Bättre att barnen vet att föräldrarna bestämmer..  Annars skulle man ju tex aldrig kunna ta ungarna och käka pizza eller åka till badhuset eller vad det nu kan vara..  för då måste man ju göra det varenda gång man går förbi...

Ähh...  lär barnen respektera sina föräldrar så ska nog det mesta gå bra....

Så länge föräldrarna visar sina barn respekt så ska det nog inte vara några större problem åt andra hållet heller.
  • Mercurialis
    Madame Mom skrev 2012-09-02 22:39:34 följande:
    Åt vilket håll? Jag har inga bekymmer med mina 7..  De vet vad som gäller och att jag som förälder bestämmer...  Inte så att jag bestämmer bara för att jag gillar att bestämma eller för att jag kan, utan för att jag som vuxen oftast vet bäst...  Oftast hjälps vi åt att bestämma, men i de situationer där vi inte är överens, bestämmer jag!  :)

Visar föräldrar sina barn respekt så kommer barnet att visa sina föräldrar respekt också. Det var så jag menade. Det var inte menat som att jag påstår att du inte gör det, vill jag förtydliga

Det var menat som att ett väldigt bra sätt att lära sina barn att visa respekt för andra är att föregå med gott exempel, något som en del (alldeles för många?) föräldrar tycks glömma bort (återigen, det sistnämnda är inte riktat mot dig). 
Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?