Inlägg från: Caaarroo |Visa alla inlägg
  • Caaarroo

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

Haha inte många som svarar att dom gör eller har gjort det.

Jag kan helt ärligt säga att det händer ibland. Typ öppnar en dricka om jag är törstig eller ger en smootie till sonen. Jag ser många som gör så och jag har aldrig fått något klagomål från butikerna om att det är fel.

Däremot öppnade min pappa en coca cola och började dricka när han stod i kö vid kassorna då kom en personal fram och sa, jag hoppas verkligen att du tänker betala för den där. Pappa svarade: ja, och jag hoppas verkligen att ni öppnar en kassa till med tanke på att det är dagen innan midsommar och ni har två kassor öppna! (Ica maxi det var typ kö till frukten och det motsvarar minst 100 meter det var middagstid)

• Caaarroo

Haha så kommer supermorsorna in i bilden. Som skulle VÄGRA ge sitt barn litet vatten ur flaskan i 30 graders sommarhetta för att "vi har inte betalat den här" ........

• Caaarroo

Planering absolut. Men vi pratar fortfarande om ENSTAKA tillfällen då man kanske missat den där Planeringen in i minsta detalj! Det är väl inte så att man VARJE gång
    Man handlar öppnar nånting i butiken!

• Caaarroo

Ja hur akuta situationer det blir? Min son är nio månader! Ibland är det lite svårt att förklara för honom att han inte kan dricka vattnet förrns vi har betalat för det! Så då kan jag ha gett honom en smootie eller lite vatten!

Men självklart är det ingenting man vill få in på rutin utan, som jag sagt innan, det händer vid enstaka tillfällen

• Caaarroo

Jo fast jag kan känna såhär! Om det handlar om dricka ? Det som oftast öppnas innan det är betalt? Vad gör det då om man öppnar den och låter barnen dricka? Det är en helt annan femma om det som några skrev äts bullar osv där det inte ens finns en streckkod att visa upp!!

Människor är olika, alla har olika åsikter och tur är väl det! Men den här diskussionen kan fortsätta i oändlighet, jag kommer öppna en flaska vatten i fortsättningen! Skulle nån personal säga till så skulle jag svara! Förlåt, men jag var så himla törstig men jag kommer självklart betala den här i kassan! Tror inte att man får arga ögat då eller blir utslängd ur butiken! :)

Jag har sagt mitt! Tjao

• Caaarroo

Tänkte bara uppdatera tråden och fråga om ni sett reklamen på fyran? Den där som gör reklam för Coop och medlems bonus! Där är det en gravid kvinna som äter direkt ur en kakpåse under tiden som hon handlar. Hon har alltså INTE betalat för varan och varför skulle Coop vilja marknadsföra sig på det viset om man INTE får göra så??

Bara en tanke! ð???

• Caaarroo

När man har hittat det svart på vitt att det är OKEJ att äta innan mat betalat då blev tråden ganska tyst och bytte ämne totalt med att vi är ouppfostrade som inte kan säga tack och ursäkta? Kunde du inte komma på något bättre?? Hah

Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?