Inlägg från: Majsan70 |Visa alla inlägg
  • Majsan70

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

Med tre barn i bagaget så kan jag ärligt säga att jag ALDRIG någonsin gett dem något i butiken utan de har alltid fått vänta tills vi kommit ut. Aldrig har vi haft det jobbigt i butiken och aldrig har behovet varit så stort att de inte  kunnat vänta.
    Har jag inte betalt för en vara ärden inte min. Enkel logik.

• Majsan70
    Caaarroo skrev 2012-09-02 22:08:12 följande:
    Haha så kommer supermorsorna in i bilden. Som skulle VÄGRA ge sitt barn litet vatten ur flaskan i 30 graders sommarhetta för att "vi har inte betalat den här" ........

Sen när har de 30 graders värme i våra livsmedelsbutiker? Och när barnen var små hade de egna vattenflaskor i vagnen. Planering kallar jag det o för mig funkade det finfint.
  • Majsan70
    Caaarroo skrev 2012-09-02 22:12:10 följande:
    Planering absolut. Men vi pratar fortfarande om ENSTAKA tillfällen då man kanske missat den där Planeringen in i minsta detalj! Det är väl inte så att man VARJE gång
    Man handlar öppnar nånting i butiken!

Fast för mig har det aldrig hänt helt enkelt. Jag är uppfostrad till att betala innan jag använder något. Mina barn har inte farit illa av att inte få en dricka i butiken eller en banan eller vad det nu må vara. De har klarat sig utmärkt.
    Jag menar hur akuta situationer blir det egentligen?
  • Majsan70
    Madame Mom skrev 2012-09-02 22:21:28 följande:
    Finns väl många vuxna som inte gör det..?  Hus, datorer, tv-apparater, kläder på Ellos...  etc. etc.

Det är väl ändå stor skillnad. Avtal om att man betalar på annat sätt eller senare. När man går i en affär och tar en dricka så finns där inget avtal på att man skall handla på det viset.  Många är de tomma förpackningar jag sett genom åren. Tomma drickor o annat som står i nån hylla här eller där. Sånt som folk eller deras barn druckit upp o som affären aldrig fått betalt för.
  • Majsan70
    mandelblomma skrev 2012-09-02 22:26:49 följande:
    fast de personerna idkar ju liksom stöld och det är väl inte det tråden egentligen handlar om

Det var ett sidospår som du kanske såg. Saken är den att man kan inte jämföra krdeitavtal med att man öppnar och förtår en vara i butik. Det finns inget avtal på att man kan förtära och betala sen.
Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?