Nenne666 skrev 2012-09-03 09:55:50 följande:
Jag har aldrig åkt hem, eller ens gått ut ur butiken, jag har fått ordning på situationen ändå, dom ytterst få gånger det har gnällts. Utan att muta med godis, drickor eller annat.
SkulLe nåt av mina stå och skrika och bete sig, så hade jag skämts och gått ut ur butiken tills dom lugnat sig-JA!
Och är det livsnödvändigt att jag måste ha nåt i butiken går jag in igen, annars får vi klara oss på det vi har tills nästa tillfälle.
Sån är jag.
Det där kan man ju tolka som att dina barn kan skrika så de slipper gå i affären.. Vad är skillnaden mot att skrika sig till en kaka, frukt, dricka... whatever...?
Tycker du (och en del andra) verkar löjligt präktiga.. Att ge sitt lilla barn ett kex eller vad det nu kan vara för att handlingen ska flyta på smärtfritt är väl inget att haka upp sig på. Att ge mitt barn mat innan vi går i affären hjälper knappast mot tristessen som uppkommer när vi väl är i affären i alla fall...
Så jag mutar min lilla utan att skämmas... Jag får handlat i lugn och ro, och likaså får mina medmänniskor i butiken.
Jag irriterar mig miljoner ggr mer på de föräldrar som släpar runt en skrikande, störig unge i affären...
Och visst.. Jag skulle ju inte få för mig att utfodra mina större barn i butiken, men 1-åringen får nåt litet eftersom hon ju faktiskt tvingas sitta still i kundvagnen för att jag ska kunna uträtta mina ärenden.