Inlägg från: Lillkossan |Visa alla inlägg
  • Lillkossan

Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?

Det gör jag ibland:-/

• Lillkossan

För att få min minsta (1,5 år) att vara stilla. Händer inte alls så ofta, men dock har det hänt. Ibland känns det som att jag skulle kunna offra min högra hand bara hon satt still;) Självklart betalar jag för drickan.

• Lillkossan

Förstår fortfarande inte problemet? Förutom det som cosinus skrev, att man inte orkar med tjatet var evigaste gång man går in i en affär.

• Lillkossan

Om jag skulle "förbereda" handlingen på det viset skulle jag aldrig kunna handla;) Med sonen kunde jag strosa runt i lugnande ro och handla. MEN med dottern är det rena rama cirkusen.... Hon sitter i vagnen max 2 min, sen är det full rulle. Jag brukar sätta henne i sele på ryggen, men där för hon ett jäkla liv (men sitter ju dock där hon sitter;) 99% av gångerna har jag med mig något hon kan knapra på där bak men ibland (höööör och häpna) måste man "spontanhandla" utan att kanske ha planerat det. Då tar jag till vad som krävs för att få tyst på tösen. Förövrigt har jag aldrig haft problem med att sonen (6år) inte förstår att man inte kan gå och äta av saker i affären. Han förstår gott och väl att jag ger lillsyrran för att få handla i lugn och ro, han brukar tom. påminna mig om att betala varan.

• Lillkossan

Men bara för att man öppnat en dricka nån enstaka gång betyder inte det att barnen MÅSTE få det varje gång. På samma sätt som att ibland gungar vi i lekparken, ibland har vi bråttom och bara går förbi.

Svar på tråden Ger ni ert barn drickor och annat inne i butik, innan ni har betalat?