• oetisk psykolog

var försiktig med barn på bup

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12293788.ab

Den här psykologen jobbar nu på bup i Örebro! Jag var på plats på Kumla under händelserna i artikeln och vet att det hände mer än det står där. Visste inte var hon hade fått nytt jobb tills nyligen, men nu när jag vet är jag jätterädd för de barn och ungdomar hon ska träffa. 
  • Svar på tråden var försiktig med barn på bup
  • DuTrorAttDuVet

vad i hela friden skulle det betyda som fara för barnen då menar du?

• La Lola

Det är väl ändå inte BUP som är problemet?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • oetisk psykolog

Otroligt! En psykolog som så tydligt inte vet hur man håller ett professionellt avstånd till sina patienter... Jobbar nu på ett ställe där hon får träffa pojkar i tonåren. Pojkar som är dessutom, av jobbets natur, utsatta. Och det ser inte nån mer än jag något problem med??!! Vad har samhället blivit till?

• sötare

tyckte det var stark av henne att sluta på jobbet å söka sig bort från karln, hon insåg ju att det var fel.

• La Lola
    oetisk psykolog skrev 2012-09-02 16:01:55 följande:
    Otroligt! En psykolog som så tydligt inte vet hur man håller ett professionellt avstånd till sina patienter... Jobbar nu på ett ställe där hon får träffa pojkar i tonåren. Pojkar som är dessutom, av jobbets natur, utsatta. Och det ser inte nån mer än jag något problem med??!! Vad har samhället blivit till?
    Men tycker du allvarligt att det är BUP som det bör varnas för?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Flickan och kråkan

Ja, att det var oprofessionellt av henne att inleda en privat relation med en patient är väl rätt självklart, men på vilket sätt menar du att de barn och ungdomar hon kommer att arbeta med är i fara?

• oetisk psykolog

Det är väl det som är problemet. Jag läser artikeln och vet vad som egentligen hände och hur ledningen på anstalten skötte det hela. Så där banalt var inte händelserna alltså. Men kriminalvården ville ju att det skulle försvinna helt enkelt och så kom inte hela sanningen fram. Men det var långt mer än "förtroliga samtal" hon hade med honom. Och inte berättade hon nåt om det förrän de blev ertappade. 

Tyvärr kan jag inte riktigt gå ut med det jag vet utan att helt förstöra mitt eget liv. Hade inte brytt mig så mycket om det heller, utan tyckte faktiskt mest som er. Att hon i alla fall lämnade jobbet och kanske hade lärt sig nåt. Men när jag hörde att hon jobbar med utsatta, ostabila ungdomar kan jag inte sluta vara orolig. 

• oetisk psykolog

La Lola: Nej, inte bup som enhet som behöver varnas för. Men har man ett barn, speciellt en tonårskille, som ska träffa psykolog på bup i Örebro så tycker jag det kan vara värt att fråga om just den psykologens arbetshistoria. 

Svar på tråden var försiktig med barn på bup