• hea

Paus i barnskapandet, men hur skingrar man tankarna?

Jag hade behövt skingra tankarna. Vi väntar på donation och insemination, väte tiden är 1 1/2 år. Men det gick inte så nu har vi lagt ut pengar på att göra det privat, blir det inget nu så får jag nog börja sticka i väntan på sahlgrenska.

• hea

Vi har ett helt hus att bygga på, men det har inte hjälpt. Huset och barnlösheten är två saker som tillsammans gjort att bägaren runnit över. Det tär oerhört på vårt förhållande. Att få beskedet att det inte finns några spermier mitt i uppstarten av husbygget. Huset med tre barnrum måste vi ju bygga. Huset kostar pengar och vi var tvugna att börja spara pengar till inseminationer och om det skulle behövas adoption.

• hea

AlexandraViberg, det finns inga alls. Men det finns heller ingen förklaring till varför de saknas? Det är ju jobbigt i sig att inte ha någon förklaring. För tillfället känns det lite bättre, vi bygger på vårt drömhus och nu finns hoppet om barn. Vi har gjort vår första insemination och startat processen. Hoppet finns fram till den 20 då stickan skall avslöja om vi kanske kan få en liten familj

• hea

AlexandraViberg, tack för tumhållningen. Ja det hade varit skönt med en förklaring, vi hade kunnat söka förklaringen inom den privata vården men vi tycker pengarna kan används till att få barn, för att sitta med en förklaring hjälper troligtvis inte. Ja det är ju dyrare med IVF, vår inseminationsresa kostade ca 8000, men då är inte ultraljud och andra undersökningar och prover med i priset. Får ni bara 1 försök, jag trodde man fick 3? Är det olika var man bor eller vad barnlösheten beror på?

• hea

Hemskt att man skall få olika vård i olika delar i landet

• hea
    AlexandraViberg skrev 2012-09-28 23:41:53 följande:
    Nu har det hänt! <3
    Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!

Grattis, jag gjorde min insemination den 7 sep och nu ligger det en guldklimp i magen Jag har nästan inte förstått det att det gick på första försöket, trodde aldrig på det. Stort grattis!
Svar på tråden Paus i barnskapandet, men hur skingrar man tankarna?