• Fiffig

Paus i barnskapandet, men hur skingrar man tankarna?

Vi ska nu få vår remiss skickad till ivf, och i väntan på det funderar vi över att försöka koppla bort "bebis-verkstads-hysterin" som vi levt med ett bra tag nu. Jag tänker inte beställa hem mer ägglossningstester och ska försöka fokusera på annat än cykeldag och symptom. Men frågan är hur lätt det egentligen är..

• Fiffig

Vi väntar främst på våra landstingsförsök, men är väntetiden allt för lång ska vi överväga privat. Jag vet faktiskt inte om mitt psyke klarar mer väntan. Tror vi har setts i en annan tråd Alexandra? Var bor ni som måste vänta så länge på ivf? Låter helt galet! Vi har "bara" försökt knappt 1 och ett halvt år, men ska få skicka in vår remiss nu.

• Fiffig

Hea: jag har som projekt att lära mig virka nu i höst! Och så pysslar och donar jag med huset som en galning. Något måste man ju hitta på!

• Fiffig

Det är nog lika jobbigt för alla, vare sig man vet orsaken till barnlösheten eller den är oförklarlig. I helgen bestämde vi oss för att kolla upp om vi genom våra jobb kan gå och prata hos någon. Jag tror jag behöver det för att inte gå under helt i det här. Socialt känner jag redan nu att vi avskärmar oss lite från dem som är gravida eller har småbarn. Och det håller ju inte i längden. Hade det inte varit för fl hade jag nog känt mig ensammast i världen i allt det här. Vi känner ingen i vår vardag som har det likadant, som vi vet om.

• Fiffig

Det är verkligen trist att det ska vara så olika förutsättningar, bara beroende på vart man bor.

Här går det dåligt att koppla bort "verkstaden". Ännu en gång kommer jag på mig med att kolla av om sambon jobbar kväll när det är dags för äl. Ajjabaja! Vi kommer ju iofs fortsätta försöka, men jag vill försöka koppla bort det lite grann i alla fall.

• Fiffig

Här virkas det för fullt, ett annat bra sätt att försöka skingra tankarna. Fast det lyckas väl sådär... Precis som du Alexandra har även jag fått mina typiska ägglossningssymptom, och självklart ska vi göra ett par försök även den här månaden. Och jag vet att det kommer kännas lika jobbigt när mensen kommer igen.
    Vi har också ett stundande bröllop att planera, fast nu när vi tänker att pengarna kanske kommer behövas till eventuella ivf-försök känns det inte så intressant längre med bröllopsplanering.

Svar på tråden Paus i barnskapandet, men hur skingrar man tankarna?