Försöker och försöker - hon vill men sen dissar hon mig
Roger Knorren skrev 2012-08-28 13:44:18 följande:
Det är svårt när man är inte van med att prata om känslor. Kanske förstår hon sig själv inte ens. ![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile4.gif)
Då kan det vara en tips att beskriver vad du ser, istället för vad du känner. T.ex när du håller om henne och du märker att hon "kryper in" till dig eller precis tvärtom att hon försöker att ha avstaånd mellan er kan du säga till henne: Du, jag märker att du lutar mot mig, tycker du att det är skönt att jag håller om dig? eller: Du, jag märker att du tar lite avstånd från mig, tycker du att det är lite obehaglig att jag håller om dig? På det här sättet kan hon känna sig lite tryggare för att kunna prata om vad hon tycker och känner. Det är inte lätt men det är en lek mellan avstånd och närhet. Svarar hon kan det vara en start till ett samtal. Svarar inte direkt tillbaka. Då kan det låter att du inte lyssnar nogrant till henne. Upprepa lite vad hon sa då och då och frågar om det stämmer. Steg för steg komma fram på det här sättet.
Låt det vara helt klart för henne att du bryr dig om henne. Att det inte handlar om sex, men om henne, din älskling.
Försök att undvika att smeka "erotiska" områden: brösten, rumpa, innerlår.... du vet vilka. Därmed koppla du ännu mer los kopplingen mellan söka närhet och sex.....
Jag har sen länge kopplat bort likhetstecken mellan söka närhet och sex. Ännu tydligare är jag nu när jag försöker komma henne närmare som hon själv önskar att jag gör. Det finns inga anspelningar på sex - om inte min massage skulle vara så då.
MEN Det jag själv känner är att jag mer och mer ser min fru som min kärlekspartner/partner och inte som min sexpartner eftersom vi inte ger varandra näring där. Men om hon, om någon månad eller år, har hittat sin lust (om det nu är det) och längtar efter sex tack vare min "försiktighet" och all bekräftelse till henne så kan man se i universum efter min lust till att ha sex - då är jag nog tillbaka så som jag kände mig i april i år. Vi är inte synk. Men hon förväntar sig nog att min lust är - konstant hög.
Sen hon sa till mig i slutet av juli att hon önskar min närhet mer - så kan jag räkna på en hands fingrar hur många gånger hon har tagit initiativ till att bli så. Hon vattnar väldigt fattigt på min mark att det skall bli till en förbättring. Den som säger att man bara vill bli sedd och bekräftad innan man är kan tänka vidare till sex måste ju också vara beredd att göra samma sak tillbaka. Alla vill väl bli sedda och tagna på allvar i relationen.