Inlägg från: Anonym (Dissad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dissad)

Försöker och försöker - hon vill men sen dissar hon mig

Anonym (Dissad) skrev 2012-08-28 10:48:46 följande:
    Tack för ditt svar.

Tröttheten är hennes (vårt) stora bekymmer. Hon sover 2-3timmar mer än mig varje natt men ändå trött. Vitaminbrist..? kanske! Det borde vi kolla upp. Jag tränar 2-3ggr i veckan, springer och spelar innebandy på elitnivå och har mycket mer ork.

Men jag saknar inte sexet. Okej, nu ljög jag... lite... men det stora för mig är hennes närhet, bara hålla om och höra andetagen (ja, killar kan också känna så ;) ) 
    Jag var själv helt borta från sexlust från april till augusti hade vi sex 3 gånger. Vår närhet försvann. Hon säger i slutet av sommaren att hon saknar min närhet och det jag förstod jag. Jag frågade i och för sig vilken typ av närhet hon saknade - men jag tror jag förstår henne ändå. Det jag har tänkt mycket mer på för att öka min närhet är att finnas för henne i vardagen, jag ger massor med kramar, håller hennes hand när vi är ute eller helt oväntat, jag kommer ofta fram masserar hennes axlar och pussar henne i nacken, jag håller om henne i soffan och när vi sover. Jag skickar också sms där jag skriver att jag älskar henne - tänker på henne.
    Nu när jag försöker få henne ett steg till så backar hon och jag när henne inte - som mjuk massage, duscha ihop... alltså jag antyder inte så mycket på sex. Det är nog ganska så tydligt och hon måste nog ha våren/sommaren i bakhuvudet då det var väldigt lite sex.
    Shit vad illa jag skriver. Inte bra att skriva i 180.

"att hon saknar min närhet och det förstod jag. Jag frågade i och för sig inte vilken typ av närhet hon saknade - men jag tror jag förstår henne ändå."

"Nu när jag försöker få henne ett steg till så backar hon och jag når henne inte"

• Anonym (Dissad)
    Anonym skrev 2012-08-28 10:49:15 följande:
    Ingen massage, inget förutbestämt.

Krav är avtändande.

Och man känner krav.

Jag älskar sex, men min man blir kåt så mycket fortare än  mig

vilket leder till att jag ofta inte vill ha sex.

Varför?

För att så fort han tänder till känner jag mig tvungen att  bestämma mig för

om jag kommer vilja ha sex så jag kan avsluta i tid om jag inte vill.

DET slutar då alltid med att jag INTE vill.

Bryt mönstret med din fru, sluta tjata om massagen.

Lägg dig hos henne, ge henne en puss & en klapp och avsluta sen.

Ta det successivt.

Då kommer henne tankebanor förändras & kraven släppa.
    Tack för svar.

Absolut. Krav kväver. I know...

Jag har lagt mig hos henne hela våren/sommarem - gett en puss, kram och godnatt. På morgonen en puss på bröstet och sedan godmorgon och sedan försvinner ut i köket med att koka kaffe och fixa frukost. Nu försöker jag vara lite mer. Små steg men ... ja, det kanske bara är den där klappen och kramen som gäller. Det kanske blir bäst så.
  • Anonym (Dissad)
    Finis skrev 2012-08-28 10:58:26 följande:
    Hålla hand. Fotmassage i soffan. Massera axlarna påklätt när hon sitter i köket. Be henne lägga huvudet i ditt knä och smek hennes hår. Be henne krypa upp i famnen i soffan och håll bara om. Typ sånt.
    Oljemassage och duschar är ett tydligt NO just nu. Det kan ta tid.
    Men då gör jag rätt nu då. Allt du skriver fram till och med  "Typ sånt"  - gör jag. Precis det + att jag finns mycket mer i vardagen. Jag sköter alla barnens aktiviteter, handlar och sköter tvätten (tvättar, torkar, stryker och lägger in i skåp) + städ av badrum "ligger på mig". Jag har mycket mer ork på kvällarna till det.
  • Anonym (Dissad)
    Finis skrev 2012-08-28 11:13:04 följande:
    Är hon deprimerad kanske?
    Hm. Ja, kanske... frågan går inte bara o vifta bort i alla fall.
  • Anonym (Dissad)

Okej - förvirringen fortgår

... jag skickade ett sms för en liten stund sedan och undrade om hon ville hitta på något ikväll, se en film eller laga någon god mat ihop.

Fick svar nu.

"Hej älskling, vill hemskt gärna göra något ikväll. Mat vore toppen! :)))   saknar DIG och din värme. <3 Vill du koja med mig sen? <3  Ses ikväll! Puss"

Så här kan det vara... som ni kanske förstår så är det svårt att tyda. Efter 10 år tillsammans vill man ju inte framstå som en idiot. Tidigare så betydde detta en härlig kväll som förmodligen slutar med härligt sex. Nu vet jag inte alls vad hon vill. Jag låter henne styra kvällen. Förmodligen händer det inget "extra" - men att laga god mat är ju aldrig fel... jag ser det så  Solig

• Anonym (Dissad)
    Finis skrev 2012-08-28 11:50:29 följande:
    Tänkte på att hon är så trött också.
    Du har rätt. Hon är mer trött nu än vad hon var direkt efter graviditeten. Jag skulle vilja att hon började träna mer. Det skulle motverka trötthet och eventuell depression. Tröttheten kan ju bero på depression.
  • Anonym (Dissad)
    Roger Knorren skrev 2012-08-28 12:03:00 följande:
    Saknar hon också intimiteten? och då menar jag inte sexet (i för sig också en bra fråga), men mer intimiteten i allmänhet. Mellan dig och henne. Du skrev att ni kan skratta tillsammans och att du håller om henne. Känner du i denna stunder att hon är borta? Eller känner du då en enhet mellan er?

Jag skulle kolla först om det är någonting fysiskt eventuellt i kombination med psykiskt. Sjukdom? depression?

Hur är hon på jobbet? Trivs hon där eller har det blivit också där mindre och mindre. Detsamma mot barnen och vänner och släktningar?

Fortsätt iaf med hålla om henne, pussar och med att säga att du älskar henne!

Lycka till
    Bra frågor.
    Jag måste verkligen tänka efter.....    det är nog så att hon är lite mer "borta" då jag håller om henne i soffan eller om jag ber henne sätta sig i mitt knä. Det har nog blivit mer så än vad det var tidigare. Hon söker inte upp mig för att få närhet om du förstår vad jag menar. Finns jag där så kommer hon inte så ofta fram. Förut kunde hon lägga sin hand mot mitt bröst när vi satt i soffan och det är sällan hon gör nu. Nu lutar hon sig mot mig men hennes armar / händer söker inte mig. En enhet mellan oss (bra beskrivit) finns inte som tidigare. Hm, sorgligt men det stämmer när jag tänker på det.

Jobbet för henne är ok. Hon arbetar som lärare på skola och det är upp o ner dagar. Men inget som trycker ner henne i skorna. Hon bär inte så ofta med jobbet hem. Mot barnen har hon helt klart mindre tålamod än vad jag har - men samtidigt så kanske jag har för mycket tålamod. Där är jag osäker.

Men det svåra är att komma igenom skalet hos henne - hon har aldrig pratat så mycket om känslor. Hon käkar heller taggtråd än att våga öppna sig. I hennes familj pratar man inte om känslor eller visar dem för mycket. Det är väl det som gör det hela så pass svårt. Att se igenom en sten.

Ja, jag kommer alltid säga att jag älskar henne och jag kommer alltid finnas där för henne. Men ibland känner jag mig så låst. Det finns nätter då jag har inte kunnat somnat utan istället sätt mig upp på motorcykeln och med full frihet gett mig ut i natten. Något som hon säger sig aldrig förstå.
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (Hångelfia) skrev 2012-08-28 12:39:04 följande:
    Vi har också problem med lust eller snarare jag. Jag sa till han i veckan att jag kan inte närma mig dig för då tror du att vi ska ligga. Jag vill hångla lite och bara mysa för att få upp lusten men det går inte pga det jag skrev innan. Massage blir ligga i hennes värld. Bara strunta i det och bara småhångla i stället.
    Analysera inte smset utan bara var som vanligt när hon kommer hem. Förvänta dig inget och låt henne komma till dig,

Plötsligt händer det !
    Tack för ditt inlägg. Ja, plötsligt händer det.

Jag kommer absolut vara som vanligt ikväll. Har avbokat träningar och annat för bara en stund men henne ikväll. Grejen är att jag själv har inte så jättehög lust till sex. Jag börjar kanske förstå varför. Det är inte så att jag hela tiden, 24/7, tänker på "sex, ligga, sex, ligga...."  Sanningen är att jag tänker väldigt lite på sex just nu. Har känt så sen slutet av förra året. Och jag tror det grundar sig i att frun tror hela tiden att jag vill ha sex och handlar därefter. Det har gjort mig ganska avtrubbad på sex biten. Som jag skrivit tidigare så finns det tillfällen då jag har fått sagt "jag vill bara hålla om dig - inte sex" och det har gjort att min lust har svalnat till is.

Så om jag då med  bara kramar, pussar och hålla om - sakta får liv i hennes lust så "hoppas" jag att min lust dras med av bara farten - för jag vet att jag inte får så mycket draghjälp från frun där. Min lust har och kommer alltid förväntas vara konstant hög vilket har gjort att den har sjunkit till botten.
  • Anonym (Dissad)
    u cant handle the truth skrev 2012-08-28 13:37:51 följande:
    Min sambo har uttryckligen sagt till mig att han inte är särskilt tänd på mig just nu
    (jag är gravid i v:37) vilket jag till viss del kan förstå, men det sårar inte mindre för det. Han är jäkligt dålig på att visa känslor, jag önskar han kunde ta lite mer initiativ som du gör. Nog om mig :)

Jag tycker det låter som du gör allting rätt. Men hon kanske bara behöver "väckas" upp, men hur länge ska du orka hålla på? Om du tycker det är jobbigt att prata med henne kanske du kan skriva ett mail eller ett sms så hon slipper svara med press och hinner tänka igenom sitt svar lite mer, verkligen känna efter.
    Gillar ditt alias Cool 

Mail och sms är bra förslag... jag har tidigare för något år sedan skrivit ett brev till henne men svaret uteblev. Hon läste det men svarade inte. Då hade vi också kommit bort från varandra...  Jag vet inte om jag skall ge mig på det igen. Helt klart slipper hon pressen om hon i lugn o ro kan gå igenom .. men samtidigt så tvekar jag. Det var slitsamt och tungt (känslomässigt) att skriva och precis som ditt alias så vet jag inte om hon kan hantera sanningen just nu, fast hon vet väl hur den är. Det gäller inte bli för anklagade utan mer skriva hur man upplever just nu och var man vill till (tillsammans). Kanske känner hon att det blir mer press med ytterligare brev - även om det är ett år sen sist.

Tack och all lycka till med bäbisen! Glad
  • Anonym (Dissad)
    Anonym (ok) skrev 2012-08-28 13:41:05 följande:
    Om du frågar...Ska vi ha sex ikväll?? Vad svarar hon då??
    Förmodligen så svarar hon ...  -"Vet inte" ..   Ärligt så känns det (för mig) fel att fråga så rakt på.  Det blir som jag kunde svara  -"Men då tar jag en macka istället."
Svar på tråden Försöker och försöker - hon vill men sen dissar hon mig