• samarbete

Jag frossar på helgen... snälla hjälp!

Om du styrketränar så mycket som du gör och dessutom inte är överviktig direkt så tror jag inte du kommer minska så mycket i vikt direkt. Det är inte helgätandet som gör att du inte minskar i vikt.

• samarbete
    Cam82 skrev 2012-10-15 20:14:57 följande:
    Tack snälla för era tips, har varit förkyld ett bra tag och inte ätit jättenyttigt direkt, men nu så är jag tillbaks på mina 1300 kcal om dagen, jag har inte tränat på ett tag, måste försöka komma igång igen. Pust, jag känner hela tiden en press att gå ner i vikt, jobbigt känns det
    Jag förstår inte, styrketränar du alla dagar i veckan utom en så kommer du snarare att lägga på dig mer muskler och gå upp i vikt.
  • samarbete
    Cam82 skrev 2012-10-15 20:23:22 följande:

Jag styrketränar oftast varannan dag numera, går svettiga promenader på bandet varannan dag, men nu har jag inte tränat på ett tag, måste hitta motivationen igen, promenader med vovven i skogen kanske, jag vet inte, känner mig så trött nu efter att jag varit förkyld.
    Jag tror ändå du kommer gå upp eller stanna på den vikten du har. Du var ju inte direkt överviktig heller och de sista kilona är väldigt svåra att få bort.  Jag tycker du ska fokusera mer på din hälsa och kropp i helhet istället för att stirra på hur mycket du väger.
Svar på tråden Jag frossar på helgen... snälla hjälp!