Jag frossar på helgen... snälla hjälp!
Ge inte upp bara, idag var jag chokladsugen och tog med mig chokladbollssmet ut på gården och där hittade jag ett tjugotal björnbär och några ultrasöta miniäppel, lite plommon och krikon och vips hade jag ätit frukt sen gick jag in och tog en proteinshake 7 dl blandat med blåbär och mjölk. Gör en rutin; direkt du känner för godissug ta något proteinrikt eller gör något annat som fångar din uppmärksamhet. Hade jag bara satt mig vid bordet och börjat rulla chokladbollar hade jag satt i mig 8 st, nu blev det bara två matskedar. Om du styrketränar så kan kroppen lura dig, efter ett tag blir benen starkare muskler väger mer än fett och du ser slank ut fast du enligt BMI är överviktig. Alltså kan du dra samma klädstorlek fast du väger 7-10 kg mer. Som nödlösning finns obesidan på apoteket men det behövs bara om du äter för mycket och ohälsosamt som godis efter kl 18.00 typ på helgen. Då tar man två tabletter obesidan (fiber) och dricker 7 dl vatten till en halvtimme innan man börjar vräka i sig. Man har mättnadskänslan utan mat men tro inte att man kan träna på det. Att borsta tänderna brukar också hjälpa.