• ciccir

Hur lång tid tog det innan underlivet kändes HELT återställt efter förlossningen?

Jag gick sönder mkt, fick en total sfinkterruptur. Tog ett tag såklart (röstade mer än 12 veckor) men nu (1 år senare) känner jag mig helt återställd, och har så känt ett långt tag. Har varit väldigt noga med mina knipövningar. Tycker att vi har bättre sex än innan, jag kommer lättare vilket är en rätt stor positiv förändring. Jag är varken slappare eller tightare. Men det dröjde ett ganska långt tag innan vi testade efter förlossningen, 6 månader kanske, och det gick inte lätt på en gång. Men vi har kämpat på :)

• ciccir
    WhiteAngels skrev 2012-08-26 20:04:48 följande:
    Efter senast födda barnet känndes det ok redan från förlossningen.Men dom andra var sfinkter ruturer som tog månader.och än i dag har jag problem år efteråt.

Beklagar att du ännu har problem! måste bara fråga, har du fött tre barn vaginalt? Första två sfinkterrupturer och tredje inte? Anledningen att jag frågar är att jag fick en sfinkterruptur med min första och nu väntar jag andra i vår. Lite i valet och kvalet känns det som...!
  • ciccir
    WhiteAngels skrev 2012-08-30 09:04:50 följande:
    Ja precis så.Dom säger att risken ska vara liten att spricka så igen.Tredje födde jag på ett annat sjukhus och dom var mycket mer försiktiga vid framkrystandet att jag verkligen inte skulle spricka.
    Mailar dig istället!! :)
Svar på tråden Hur lång tid tog det innan underlivet kändes HELT återställt efter förlossningen?