• WhiteAngels

Hur lång tid tog det innan underlivet kändes HELT återställt efter förlossningen?

Hur ska man rösta om man fött flera barn?

• WhiteAngels
    Cheeses skrev 2012-08-26 19:56:02 följande:

Det var en bra fråga. Men rösta efter det senast födda barnet antar jag? Eller ta ett snitt mellan hur lång tid det har tagit efter varje barn att bli helt återställd.
    Efter senast födda barnet känndes det ok redan från förlossningen.Men dom andra var sfinkter ruturer som tog månader.och än i dag har jag problem år efteråt.
  • WhiteAngels
    Cheeses skrev 2012-08-26 20:07:52 följande:
    Ok, men rösta på "blev aldrig helt återställt" då. Fast det kanske du redan gjort nu? =)
    Ja det har jag.Jag hade kanske blivit det om allting hade skötts som det skulle.
  • WhiteAngels
    Cheeses skrev 2012-08-26 20:25:53 följande:
    19 % som inte tycker att deras underliv har blivit återställt. Vad för problem har ni?
    Många har nog inte bara problem med underliv utan analen med..
  • WhiteAngels
    ciccir skrev 2012-08-26 21:36:48 följande:

Beklagar att du ännu har problem! måste bara fråga, har du fött tre barn vaginalt? Första två sfinkterrupturer och tredje inte? Anledningen att jag frågar är att jag fick en sfinkterruptur med min första och nu väntar jag andra i vår. Lite i valet och kvalet känns det som...!
    Ja precis så.Dom säger att risken ska vara liten att spricka så igen.Tredje födde jag på ett annat sjukhus och dom var mycket mer försiktiga vid framkrystandet att jag verkligen inte skulle spricka.
  • WhiteAngels
    Cheeses skrev 2012-08-27 00:37:55 följande:

Hur menar du med om det skötts som det skulle?
    Om dom gett mig rätt vård.
Svar på tråden Hur lång tid tog det innan underlivet kändes HELT återställt efter förlossningen?