• Gaaaa

Varför har ni gjort IVF/ICSI med donerade ägg?

Vi ska göra äd för att mina ägg vill inte bli befruktade, får ut mellan 7-10 st och då får vi tillbaka ett som blivit befruktat (ICSI).
    Nu de 3 sista gångerna så har jag fått ägg i 1 av 4 äggblåsor så i januari 12 äggblåsor 4 ägg 1 befruktat, andra gången 4 äggblåsor avbröts och höjde Gonal-F dosen till 300. 4 äggblåsor 3 st blodcystor som sett ut som äggblåsor    ett ägg ett befruktat.

Utav 38 ägg (6ivf)så har jag fått tillbaka 9 st, en graviditet slutade i MF vecka 6.
    Min mans pojkar ser extremt fina ut.. Livmodern jätte fin..

På mitt 3:e försök krävde jag 2 st tillbaka, bara för att slippa denna väntan och chanserna ökar faktiskt!

Jag tycker också att du är ung och du får ju befruktade ägg + till frysen, för dig tror jag att det bara är att vänta på rätt ägg. Kolla upp ditt TSH värde ska hälst ligga runt 1,0. De borde ha tagit det på kliniken. För om det är för högt kan man ha fel på kromosonerna i ägget och det dör eller stöts bort. Önskade att jag visste detta innan vi gjorde 4 ivf + frys försök. Jag fick börja med medicinering!

Jag vet inte riktigt vad äd kostar i sverige men det borde ju inte vara dyrare än ett ivf försök på ca 30 000kr.
    Med egen donator.
    utomlands har jag sett från 4500 eur upp till 100 000kr beroende på vilket land man väljer.
    Men ett gratis försök för dig innebär ju flera ägg tillbaka som ökar chansen för ett biologiskt barn.

Och om inte det fungerar skulle jag nog också kolla på spermiedonation först. Samma gäller mannen med TSH sköldkörteln. Ät E vitamin, B och D vitamin eller kvinna gravid på apoteket.
     Oj blev lite långt

Svar på tråden Varför har ni gjort IVF/ICSI med donerade ägg?