Varför har ni gjort IVF/ICSI med donerade ägg?
Hej!
Jag och min sambo har nu gjort 5 färska ICSI-försök och 3 frysförsök utan graviditet. Våra återförda embryo har varit allt från ok till toppblastocyst, men plusset lyser med sin frånvaro. Jag är 31 år och sambon är 36 år så vi anses fortfarande ganska "unga" i ivf-sammanhang. Vår första "diagnos" var manlig faktor med få och orörliga spermier. Jag har varit lättstimulerad och fått lagom många ägg (ca 10 st) vid våra ICSI-försök. Flera ägg har blivit befruktade och utvecklats de första dagarna i värmeskåpet, men när de kommer till min livmoder blir det stopp. Nu föreslog vår IVF-läkare äggdonation om vi ville gå vidare med fler IVF-försök. Vi står i valet och kvalet hur vi ska göra....
Nu har jag lite frågor till er där ute som har gjort försök med donerade ägg....
Vad har varit anledningen till att ni använt donerade ägg?
Om ni gjort försök pga egna "dåliga" ägg, hur har man kommit fram till det? Några extra "tester" eller bara många misslyckade IVF-försök?
Har ni gjort IVF eller ICSI?
Vilken klinik har ni varit på och har ni varit nöjda med behandlingen?
Och sist men inte minst, har ni lyckats bli gravida?
Jag suger åt mig all information om äggdonation just nu så berätta gärna om era erfarenheter, båda bra och dåliga!