• C Boom

ÄT HUNDEN

Jag har en cockerspaniel som heter Bobby.

Jag funderar jag på att stänga in henne i ett begränsat utrymme, låta henne trampa i sin egen skit för att tillslut plocka fram bössan och avliva henne.

Därefter marinerar jag henne i vitlök och kastar upp henne på grillen.

Mmmm... Gott.

• Svar på tråden ÄT HUNDEN
  • Dragonball
    viseversa skrev 2012-08-25 08:45:00 följande:
    Ts sitter på fl och skriver helt osammanhängande och förklarar hur vidriga vi som äter kött är. DET är vad hon gör för att förbättra för djuren inom köttindustrin. Tror inte det går så bra dock!
    Nej, seriöst så är hon extremt pinsam. Var vegan i 12 år. Började slarva igen för ett tag sedan för att jag inte orkade diskutera varje gång jag var ute och åt/umgås med folk osv. Funderat senaste tiden på att bli vegan igen till 100%, men TS och andra liknande trådar på FL fick mig att avvakta. Seriöst. Jag vill inte direkt buntas ihop med den här skocken fårskallar IGEN. Hon påminde mig om varför jag skämdes över att säga att jag är vegan.
  • Dragonball
    Kattdamen skrev 2012-08-25 08:40:31 följande:
    Du skulle hellre käka upp en familjemedlem än någon du inte känner? Okej, jag känner tvärtom, det gäller då även för människor, hellre en främling än någon i min familj. Om jag är tvungen.
    Ja, jag med om man nu ska hålla sig till ämnet. Skulle hellre äta upp någon annans morsa än min egen.
  • 100kgpappa

Jag tycker du har rätt tramsiga liknelser i dina anti-kött trådar, och helt ologiska liknelser också! Men jag ska tänka på dig när jag äter bacon-burgare ikväll, och känna mig nöjd med att du aldrig kommer att få uppleva den ljuvliga smaken!

Ha ett bra liv!

Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • viseversa
    100kgpappa skrev 2012-08-25 17:46:02 följande:
    Jag tycker du har rätt tramsiga liknelser i dina anti-kött trådar, och helt ologiska liknelser också! Men jag ska tänka på dig när jag äter bacon-burgare ikväll, och känna mig nöjd med att du aldrig kommer att få uppleva den ljuvliga smaken!

Ha ett bra liv!
  • Velouria
    C Boom skrev 2012-08-24 10:23:37 följande:

Jag funderar jag på att stänga in henne i ett begränsat utrymme, låta henne trampa i sin egen skit för att tillslut plocka fram bössan och avliva henne.

Mmmm... Gott.
    Ja, skulle det vara skillnad på en cockerspaniel och en kossa? Jag tar två bitar tack!
    Life's a piece of shit, when you look at it...
  • Velouria

När det gäller värde (ej ekonomisk, utan existensiell).

• Petrol

Jag tror inte det är så mycket mat på en cockerspaniel. Dåligt genomtänkt och en halvdan middag helt enkelt.

• Landqvist

Mmmm... Gott.
    Eller så äter du ekologiskt närproducerat kött om du är djurvän och vill äta kött.
  • Mithra

Själv väntar jag på att kaninerna ha vuxit på sig ordentligt så jag kan göra kaninragu! Tänkte även fritera en gerbil vi har. Vår schäfervalp får vi ta om något år eller två. Vad ska jag ha till kaninerna och gerbilen? Potatiskroketter och beasås?

• fjoxxa

Jag skulle inte ah nåt emot att äta hund om det var gott. Rätt tillagat och så.  Kanin har jag ätit, väldigt gott. Det är ju djur. precis som jag. Skillnaden är att jag är högre i rang än dem. Jag är högre upp i näringskedjan. Det är inte svårare än så.

Hoppas du växer upp någon gång ts!

• J   a   d   e   d

Så istället för att diskutera köttindustrin (som man får förmoda är vad dina trådar egentligen gäller) så lägger du ut tråd efter tråd på ämnet - äta hund.
    Det allra värsta är ju att du verkar tro att du ska förmå någon att sluta äta kött genom dessa trådar. Det finns inte riktigt ord för hur misslyckat det är.
    Vill du inte äta kött så skit i att ät kött. Vill andra äta kött (och det kommer det alltid finnas människor som vill, då menar jag inte sällskapsdjur) så kommer de fortsätta.
    Vad fan tror du att DU kan göra åt det med din hundnojja?

Har velat ta dig till mig, sen den första sekund.
  • Apocalypso

Vi har ju både överbefolkning och svältkatastrofer, varför lite lite mjälla spädbarn på grillen? Tungan ute Skål

Only weak men fear strong women!
  • Velouria
    J a d e d skrev 2012-09-04 19:18:18 följande:
    Så istället för att diskutera köttindustrin (som man får förmoda är vad dina trådar egentligen gäller) så lägger du ut tråd efter tråd på ämnet - äta hund.
    Det allra värsta är ju att du verkar tro att du ska förmå någon att sluta äta kött genom dessa trådar. Det finns inte riktigt ord för hur misslyckat det är.
    Vill du inte äta kött så skit i att ät kött. Vill andra äta kött (och det kommer det alltid finnas människor som vill, då menar jag inte sällskapsdjur) så kommer de fortsätta.
    Vad fan tror du att DU kan göra åt det med din hundnojja?
  • icy

Mmmm... Gott.
    Suck.. Ännu en provocerad vegetarian! Sluta upp med att skriva trådar om hunden.

Jag har ätit ko, gris, lamm, kalkon, anka, kanin, hamster och jag smakar glädjeligen lite hund också. Vill du dela med dig?

Bon apetit Skål
Svar på tråden ÄT HUNDEN