• C Boom

ÄT HUNDEN

Jag har en cockerspaniel som heter Bobby.

Jag funderar jag på att stänga in henne i ett begränsat utrymme, låta henne trampa i sin egen skit för att tillslut plocka fram bössan och avliva henne.

Därefter marinerar jag henne i vitlök och kastar upp henne på grillen.

Mmmm... Gott.

• Svar på tråden ÄT HUNDEN
  • La Lola

Jag trodde du var vegan.

Jaha! Du försökte bara överdriva lite.
    Ja det var ju jättekul. Verkligen......

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kattdamen
    C Boom skrev 2012-08-24 10:35:16 följande:
    Vill inte provocera. Den gamla tråden blev seg och vek från ämnet.

Vi äter till stor del kött från djur som kommer från jävligt trista förhållanden.

Jag är verkligen allvarlig. Skulle jag få för mig att äta kött igen skulle jag seriöst tänka mig att käka upp min hund framför en anonym ko. Många köttätare skulle inte göra detsamma. Och för mig är det så himla ologiskt.
    Du skulle hellre käka upp en familjemedlem än någon du inte känner? Okej, jag känner tvärtom, det gäller då även för människor, hellre en främling än någon i min familj. Om jag är tvungen.
    En kopp te, tack.
  • viseversa
    Sunshine808 skrev 2012-08-24 10:37:39 följande:
    Glöm inte köttet måste möras, ta ett basebollträ och slå några gånger så gör det säkert susen. Men som en annan sa ta något annat istället, kanske grannens katt?
  • viseversa
    Hannah76 skrev 2012-08-24 10:38:32 följande:
    Och jag känner tvärtom. Jag skulle hellre äta en anonym ko som jeg vet har behandlats väl framför att äta mitt husdjur.

Köttindustrin är hemsk! Vad gör du för att förändra den?

Jag är helt klart en av de som lever i dubbelmoral, jag skulle aldrig döda ett djur, men äter kött. Har inte ätit kött hela mitt liv, tvärtom.
    Ts sitter på fl och skriver helt osammanhängande och förklarar hur vidriga vi som äter kött är. DET är vad hon gör för att förbättra för djuren inom köttindustrin. Tror inte det går så bra dock!
  • viseversa
    Sunshine808 skrev 2012-08-24 10:41:16 följande:
    Man måste välja de praktfulla exemplaren men en frodig kanin låter som en delikatess 
    Mmmmmm kanin!!
  • TrailerTrash

Bara ni tillagar den på rätt sätt blir det nog gott.Vitlök,timjan och rödvin till cockerspaniel blir nog delikat

Två färger,en tro
  • Dr Mupp

Kanin är musmigt, jag har sex ungar nu, får vi inte dem sålda så blir det säkert middag av nån av dem. Fast jag vet inte hur man fixar slakten i ett radhus, känns som det är stor risk att grannarna klagar om man börjar flå kaniner på gården. Det var enklare när man bodde på landet.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • viseversa
    Dr Mupp skrev 2012-08-25 09:27:30 följande:
    Kanin är musmigt, jag har sex ungar nu, får vi inte dem sålda så blir det säkert middag av nån av dem. Fast jag vet inte hur man fixar slakten i ett radhus, känns som det är stor risk att grannarna klagar om man börjar flå kaniner på gården. Det var enklare när man bodde på landet.
    Badrummet? Där kan man nog både slakta och flå. Sen är det bara att skölja av badrummet och tillaga middagen. 
Svar på tråden ÄT HUNDEN