• C Boom

ÄT HUNDEN

Jag har en cockerspaniel som heter Bobby.

Jag funderar jag på att stänga in henne i ett begränsat utrymme, låta henne trampa i sin egen skit för att tillslut plocka fram bössan och avliva henne.

Därefter marinerar jag henne i vitlök och kastar upp henne på grillen.

Mmmm... Gott.

• Svar på tråden ÄT HUNDEN
  • CMM

Cockerspaniel är inte gott att grilla, köttet bara trådar sig och smakar faktiskt ganska intetsägande. Testa att skaffa en pudel eller tax i stället.

• funhouse

Ja hade det inte varit för att du plågade hunden innan så hade jag gärna kommit på middag =)

• Hannah76

Jag tycker inte detta är provocerande, bara tröttsamt.

Ditt budskap blir på nåt sätt sekundärt när du gör såhär.

Annars kan jag hålla med om mcyket i de trådar du startar på löpandeband =)

• C Boom
    Hannah76 skrev 2012-08-24 10:29:29 följande:
    Jag tycker inte detta är provocerande, bara tröttsamt.

Ditt budskap blir på nåt sätt sekundärt när du gör såhär.

Annars kan jag hålla med om mcyket i de trådar du startar på löpandeband =)
    Vill inte provocera. Den gamla tråden blev seg och vek från ämnet.

Vi äter till stor del kött från djur som kommer från jävligt trista förhållanden.

Jag är verkligen allvarlig. Skulle jag få för mig att äta kött igen skulle jag seriöst tänka mig att käka upp min hund framför en anonym ko. Många köttätare skulle inte göra detsamma. Och för mig är det så himla ologiskt.
  • CMM

Vad jag framför allt funderar över: varför heter en tik Bobby? Det är lite som att döpa en hanhund till, typ, Birgitta.

• Sunshine808

Glöm inte köttet måste möras, ta ett basebollträ och slå några gånger så gör det säkert susen. Men som en annan sa ta något annat istället, kanske grannens katt?

• Hannah76
    C Boom skrev 2012-08-24 10:35:16 följande:

Vi äter till stor del kött från djur som kommer från jävligt trista förhållanden.

Jag är verkligen allvarlig. Skulle jag få för mig att äta kött igen skulle jag seriöst tänka mig att käka upp min hund framför en anonym ko. Många köttätare skulle inte göra detsamma. Och för mig är det så himla ologiskt.
    Och jag känner tvärtom. Jag skulle hellre äta en anonym ko som jeg vet har behandlats väl framför att äta mitt husdjur.

Köttindustrin är hemsk! Vad gör du för att förändra den?

Jag är helt klart en av de som lever i dubbelmoral, jag skulle aldrig döda ett djur, men äter kött. Har inte ätit kött hela mitt liv, tvärtom.
  • CMM
    Sunshine808 skrev 2012-08-24 10:37:39 följande:
    Glöm inte köttet måste möras, ta ett basebollträ och slå några gånger så gör det säkert susen. Men som en annan sa ta något annat istället, kanske grannens katt?
    Katt är värdelöst att äta (förutom möjligen om den är väldigt fet). Bara skinn och ben på de jävlarna, inte värt ansträngningen.

Däremot kanske grannen har någon frodig kanin? 
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    C Boom skrev 2012-08-24 10:35:16 följande:

Det är bara ologiskt om man väljer att bortse från mänskliga känslor. Och gör man det har man missat väldigt mycket med sin "logik", det är välbelagt att mänskliga känslor påverkar beslut och att "fel" känslor leder till lidande. Det är logiskt att försöka undvika lidande, bland annat genom att inte äta upp ett djur man har känslor inför.

Så nej, det är inte ologiskt, det är en fullständigt rationell position som visserligen har sin grund i känslor men det gör inte slutsatsen mindre rationell.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Sunshine808
    CMM skrev 2012-08-24 10:38:53 följande:
    Katt är värdelöst att äta (förutom möjligen om den är väldigt fet). Bara skinn och ben på de jävlarna, inte värt ansträngningen.

Däremot kanske grannen har någon frodig kanin? 
    Man måste välja de praktfulla exemplaren men en frodig kanin låter som en delikatess 
Svar på tråden ÄT HUNDEN