Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

Ni som matar era barn med kött...

C Boom skrev 2012-08-23 22:30:17 följande:
    Bara för att det anses vara "naturligt" att äta kött, betyder väl inte det att vi måste fortsätta? Förr hade människan inte så mycket valmöjligheter som vi har idag och tvingades därför mer eller mindre att äta kött för att överleva. Man måste äta för att överleva, men man måste verkligen inte äta kött. Varför inte göra ett humanare val när möjligheten finns?

Visst, köper man alltid vilt/ekologiskt kött så kommer man undan detta dilemma. Men så fort man är lat och köper ett paket Mamma Scans så är denna fråga ytterst relevant.

Vad jag menar är att plåga en hund är att utsätta denna individ för onödigt lidande. Största delen av det kött som finns att köpa i Sverige kommer från djur som har utsatts för extremt mycket lidande innan det är dags för slakt. Alltså serverar de allra flesta döda djur som har utsatts för onödigt lidande.

Sen förstår jag inte riktigt hur man kan rättfärdiga att döda en annan varelse enbart för njutningens skull. Med eller utan onödigt lidande.
    Förstår du vilka stora problem det skulle bli om vi alla blev vegetarianer?
    Du förstår att kossor, kaniner, grisar m.m skulle bli enormt många och äta upp våra grönsaker som vi skulle behöva, vi skulle tillslut behöva slakta dem för att få behålla våran mat, jag slaktar hellre ett djur för att jag behöver äta det än för att sen bara kasta bort det.

• vampyria2
    Maggimou skrev 2012-08-24 07:25:36 följande:
    Vampyria2: Haha! Den var bra! Fast iofs tror jag vi skulle lägga ner uppfödningen av köttdjur om ingen köpte? En gammal stel, pensionerad mjölkko äter ingen iaf.
    Men snälla du vad ska du göra med alla djur som redan finns? du tror inte att de kommer att föröka sig eller? 
  • vampyria2
    C Boom skrev 2012-08-24 08:44:53 följande:
    Åh du är tillbaka. Först och främst, du skulle berätta på vilket sätt jag inte är konsekvent i mitt tänkande genom att åka till Egypten. Låt höra.

Fast hallå, de väljer ju egentligen inte själva. De gör som vi, så funkar barn. Min "karl" ger dom kött för att han tycker att det är gott och väljer att strunta i den moraliska aspekten i det hela. Jag skulle inte göra det. Jag avskyr att se dom äta kött, men har inte lyckats snurra fram en bättre lösning. Ge gärna förslag på ett bättre alternativ.
    Haha allvarligt TS du måste ha lyckats starta den mest korkade trådstarten i FLs historia och sen detta, jaa du vad sägs om att inte kasta sten i glas hus och att se till att soppa rent framför egen dörr innan du ger dig på andra?
    Om du inte tror på något så starkt att du inte ens klarar av att se till att dina små lever efter det så varför hoppar du på andra då`Varför ska någon lyssna på dig när han som ska stå dig närmast inte ens gör det?
  • vampyria2
    C Boom skrev 2012-08-24 09:06:20 följande:
    Omöjligt, eftersom alla länder enligt mig har en kass syn på djur och anledningen till dess existens.

Jag tror nog att du har tagit för givet att jag i Egypten besökte pyramider och diverse zoon. Det gjorde jag inte.
    Du kan inte urskilja något att börja någonstans borde inte vara så svårt, bojkotta tex de länder som är värs så du gör någon nytta.
    Sen vad använder du för medel när du bleker håret, finns så gott som inga blekmedel som inte har använt djurförsök för att komma på vad som funkar, vad använder du för smink, äger du en dun eller skin jacka, har du skinskor m.m...på den tiden jag var vegan så bojkottade jag helt klart både länder och företag som inte behandlade sina djur rätt pluss att mina ungar skulle aldrig få äta något i från djur riket, över min döda kropp...det är jäkligt lätt att starta en tråd på FL och tro att man tjänar pluspoäng i godhet men enligt mig så krävs det lite mer agerande än så för att få karma poäng Drömmer
  • vampyria2

Nått som slog mig när jag läser TS är att i min värld så ar det faktiskt en stor skillnad på att plåga ett djur och att föda upp ett djur under schysta förhållanden och sen slakta det på ett humant sätt Drömmer

• vampyria2

Roligaste av allt i den här tråden är fortfarande att TS barn får kött, jag har fortfarande inte fått ett ordentligt svar på hur det inte kan vara dubbelmoral att hoppa på andra föräldrar som låter sina barn äta det när man själv tillåter sina små göra det, snälla TS förklara för mig.

• vampyria2

Jepp de får de, hon skriver längre bak att de gör det pga att de har en pappa som vill att de ska göra det och då kan hon inte säga att de inte får det, dubbelmoral eller

• vampyria2
    molly80 skrev 2013-01-16 15:49:59 följande:
    TS Du dödar aldrig? Inte ens en spindel eller fluga eller geting?
    TS ger sina egna barn kött så hon dödar och medverkar till det hon sitter här och hånar, hm smart eller >.<
Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...