Ni som matar era barn med kött...
C Boom skrev 2012-08-23 22:30:17 följande:
Bara för att det anses vara "naturligt" att äta kött, betyder väl inte det att vi måste fortsätta? Förr hade människan inte så mycket valmöjligheter som vi har idag och tvingades därför mer eller mindre att äta kött för att överleva. Man måste äta för att överleva, men man måste verkligen inte äta kött. Varför inte göra ett humanare val när möjligheten finns?Visst, köper man alltid vilt/ekologiskt kött så kommer man undan detta dilemma. Men så fort man är lat och köper ett paket Mamma Scans så är denna fråga ytterst relevant.
Vad jag menar är att plåga en hund är att utsätta denna individ för onödigt lidande. Största delen av det kött som finns att köpa i Sverige kommer från djur som har utsatts för extremt mycket lidande innan det är dags för slakt. Alltså serverar de allra flesta döda djur som har utsatts för onödigt lidande.
Sen förstår jag inte riktigt hur man kan rättfärdiga att döda en annan varelse enbart för njutningens skull. Med eller utan onödigt lidande.
Du förstår att kossor, kaniner, grisar m.m skulle bli enormt många och äta upp våra grönsaker som vi skulle behöva, vi skulle tillslut behöva slakta dem för att få behålla våran mat, jag slaktar hellre ett djur för att jag behöver äta det än för att sen bara kasta bort det.