Inlägg från: trollizz |Visa alla inlägg
  • trollizz

Ni som matar era barn med kött...

TS... du är ute och cyklar tycker jag!

• trollizz
    La Lola skrev 2012-08-23 22:39:06 följande:
    Ts

Är det bara djuren vi äter som bekymrar dig?

Hur ser du på detta med den miljöpåverkan som blir när man reser utomlands?

Precis vad jag tänkte också!!
  • trollizz
    C Boom skrev 2012-08-23 22:42:22 följande:
    Tråkigt.

Vi lär våra barn att inte slå våra husdjur men vi serverar torterat kött till middag.
    Jag får inte ihop den ekvationen.

Det finns ingen anledning att slå en hund. Det finns ingen anledning att plåga, döda för att till sist äta en ko.

Så du menar att djuren här i sverige TORTERAS före slakt??
    Vet du vad tortyr är? 
  • trollizz
    C Boom skrev 2012-08-23 22:51:55 följande:
    Ja och ja.

Dom torteras??..

Förutom att slaktas då? Vilket sker under ordnade former. Jag köper inte vad som helst...

Du menar att dom plågas och utsätts för tortyr före slakt?...   
  • trollizz
    C Boom skrev 2012-08-25 23:51:08 följande:
    Till er som inte förstår vad min poäng med denna tråd är:

Att i ena stunden tillrättavisa ett barn som exempelvis drar en hund i svansen för att i nästa stund servera slaktad ko, måste vara höjden av moralisk schizofreni.

Vad blir du helst? Slaktad eller slagen?

Vi behöver inte äta kött för att överleva. Djur har ett intresse, på samma sätt som du, av att leva. Att bortse från deras önskan att leva endast för njutnings skull är moraliskt förkastligt.

Ät inte kött för fan. Det är ett övergrepp, på samma sätt som allt annat förtryck av kännande och tänkande individer.

Lägger in detta i trådstarten och tackar för mig. Men fortsätt gärna att stånga er blodiga för att hitta ett enda argument som rättfärdigar köttätande. Spoiler alert: ni kommer inte att lyckas.
    You have a big problem dear! Har du  barn??

Jämföra barns "utforskande" av djur.. du skriver "drar en hund i svansen" .... med ätande???....

Skärpning!!

Äta kött har ingenting med djurplågeri att göra, över huvudtaget. Lägg av direkt. Vi som äter en allsidig kost, vi sysslar inte med att plåga djur. Vi köper kött som blivit slaktat av dem som  klarar av detta.  Inte faaan plågar dom djuren först...
  • trollizz
    Vreflections skrev 2012-08-26 00:33:47 följande:

jag har alltid trott att katter behövde ett vidst ämne för att överleva (som bara finns i kött)...men kanske inte.

Vad gör vilda katter? Äter dom blad och  gräs?? ...
    Dom jagar vad jag vet... möss, råttor,  kaniner , fåglar m.m.. Dom är rovdjur .
    Alltså helt normalt...
  • trollizz

Var kom en man som äter LCHF in i bilden i denna tråd?

Ni som matar era barn med kött??????? 

FRÅGETECKEN!

Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...