Inlägg från: Uffesson |Visa alla inlägg
  • Uffesson

Ni som matar era barn med kött...

Ehm... va?

Vi är menade att käka kött, då vi har vassa tänder att "slita" sönder med. :) Ja, så är det... hur äckligt det än låter.

Vi är rovdjur och ska döda och äta andra djur. Vi ska få järn igenom att förtära deras blod osv, osv. :) PRECIS som ALLA andra rovdjur är vi menade att leva på arter som vi kan leva på.

Att plåga och döda för att man inte behöver har ingenting att göra med det faktum att vi måste käka kött. Slaktaren dödar, och därmed behöver inte vi göra det. Men, om vi skulle bo i ett samhälle där man var tvungen att jaga det man ville ha själv, skulle jag inte ha något emot att mina barn jagade djur - så länge de var mogna och själva inte blev skadade dvs. :)

*Schluuuurp* ;)

• Uffesson
    C Boom skrev 2012-08-23 23:03:40 följande:
    Nu finns det även forskning som tyder på att vi inte alls är menade att äta kött.
    Källa på det?

Vi har ögonen framåt, vilket innebär att vi är mer jagare än föda. Vi har vassa tänder SAMT platta för en ALLSIDIG kost. :)
  • Uffesson

Dessutom skulle världen bli PROPPFULL med djur om vi inte dödade några av dem. Vi är menade att döda och jaga.

Vad hade du tänkt annars? Skulle vi bara döda dem för att de inte ska bli för många, och därmed inte överleva?

• Uffesson
    C Boom skrev 2012-08-23 23:11:38 följande:
    Du är väl ett barn av vår tid?

Fixa fram din egna fakta om du är genuint intresserad.
    Nej, det var DU som lade fram ett argument som DU inte kan styrka. :) Därmed är det ditt ansvar att finna fakta till ditt påstående.

Om du väljer att inte göra så, anser jag att du bara talar "blaj", helt enkelt. :)
  • Uffesson
    C Boom skrev 2012-08-23 23:14:49 följande:
    Gosh.

Det finns bara så mycket djur som det finns efterfrågan om.
    Hahahahhaha!!! Berätta det för alla älgar, björnar och vargar!!

Det finns två alt... antingen äts dem eller så blir de för många till slut och då finns det ingen mat åt dem. Eller, tycker du att vi ska kontrollera dem? Är inte det djurplågeri?

Nu vet jag att vi är många människor på denna jord, som vi håller på att förstöra. Men, om ingen, någonsin, ätit djur, skulle de blivit för många och vi skulle antingen dött ut eller minskat drastiskt i antal.
  • Uffesson
    C Boom skrev 2012-08-23 23:19:28 följande:
    Deala över dina källor du.

Trevlig måltid!

Och du ser ingen sanning i det jag säger?
  • Uffesson
    C Boom skrev 2012-08-23 23:27:56 följande:
    Människan har ätit kött jämt. Men det är fortfarande ingen argument för att det skulle vara rätt och riktigt.
    Vi har möjlighet att göra snällare val idag. Varför inte?

För att kött är gott...
    Japp, skitgott... och det innehåller en massa proteiner som är nästintill omöjliga att få i tablettform. :)

För mig handlar det om mitt eget liv, och mina barns liv. Då mina barn ska börja äta fast föda tänker jag tänka på DEM i första hand och inte på hur djuret mådde.

Har du barn? Värderar du kossorna högre än dem? :)
  • Uffesson
    Simon 681 skrev 2012-08-23 23:55:46 följande:

Jag håller med om att det är logiskt att äta mycket mer icke-animaliskt. För mig är det inte en etisk fråga utan en praktisk ock politisk fråga. Köttfarmare subventioneras med skattepengar, priserna hålls nere. Om kött kostade vad de borde så skulle det bli mer av en lyxvara, och ersättningsprodukter med samma textur och smak skulle komma. Dessa skulle duga i vardagen och så äter man en riktig kotlett med andakt när man gifter sig och så.

Med vitanim/minealtilskott, hampaprotein och annat så finns det ingen näringsmässig anledning att inte äta vegankost. Förutom att ägg, mjölk och kött är så satans billigt i gämförelse (kr / gram protein)

Och det är där subventionerna kommer in. Få bort dem så löser sig problemet av sig själv. 
    Och du tror att det är bra att äta så mycket konstgjort, istället för att få i sig det igenom kött? Alltså, du förespråkar tabletter åt alla?
  • Uffesson
    C Boom skrev 2012-08-23 23:50:43 följande:
    Nästintill, you say...

Jag värderar så klart mina barn högre än något annat, precis som vilken vettig förälder som helst. Därför ger jag dom aldrig animaliska produkter. De får dock äta när det bjuds av annat folk och fä, men jag tar avstånd. De får göra ett val later on.
    Hur gör du när barnen är för små för att ta tabletter, förresten? Och, ger du dem hellre tabletter än riktig mat?
  • Uffesson
    C Boom skrev 2012-08-24 00:18:41 följande:
    Många antaganden från ditt håll. Jag ger dom inga tillskott eftersom dom ju äter en allsidig blodig kost.
    Hur ska du ha det? Först säger du att du inte ger dem kött, sedan får de en blodig kost?

Menar du att de äter kött på dagis/skola?
  • Uffesson
    Lilia skrev 2012-08-24 00:41:09 följande:

Herregud, läs på lite. Snälla!
    Ja, det gör jag! Varför tror du att vi skjuter av djur när de blir för många?

Vi är menade att döda och äta, end of story. :)

• Uffesson
    Lilia skrev 2012-08-24 00:47:27 följande:

En av mina bästa vänner är vegan, han har varit det i 20 år och hittills inte behövt några tillskott.
    Oj, då mår hans hjärta dåligt...
  • Uffesson
    Lilia skrev 2012-08-24 00:55:41 följande:

Vad du tjatar om tabletter. Varför ska man äta en massa tabletter som vegan/vegetarian? Jag är själv vegetarian och inte äter jag en massa tabletter, jag äter en allsidig och nyttig kost istället.
    Jag har då hört av många som måste ta tabletter, och detta tycker jag inte passar små barn.
    C Boom skrev 2012-08-24 00:57:58 följande:
    Hur mycket djur det finns beror endast på efterfrågan. Have a little faith in Moder jord, va.
    Men, du är dum! Djuren slutar inte göra barn för att vi tycker det! Ska vi sterilisera alla djur då, anser du? Är inte det djurplågeri?!

Om vi inte dödar djur så blir de ju självklart fler!! Djuren i skogen skjuts av en anledning! Och andra djur ÄTER djur av en anledning!!

Du tror alltså fullt på att om vi lät ALLA djuren vara ifred, så skulle de inte bli för många av dem? Har du läst biologi?

• Uffesson
    Lilia skrev 2012-08-24 01:02:33 följande:

Suck, vi föder upp färre djur så blir det färre djur. Kossan inseminerar inte sig själv, det är vi som gör det.
    Men kor är inhägnat boskap!! Om vi nu inte ska plåga dem ska vi väl släppa ut dem? Och inte är väl alla kor sterila nu?

Sedan handlar det inte bara om de där jäkla kossorna.
    C Boom skrev 2012-08-24 01:06:59 följande:
    Djur i frihet avlar inte av sig som dom gör när de blir våldtagna i fångenskap där syftet är att skaffa så mycket kött som möjligt.
    Nej, men de har, precis som vi, en instinkt att skaffa smått. Och de skiter då fan i om de är inlåsta eller inte. Färre kalvar, javisst, men what about alla andra djur som finns? :)

Du verkar inte vara så kunnig, för att vara en sådan där smart och nyttig vegetarian, menar jag.

• Uffesson
    C Boom skrev 2012-08-24 01:26:22 följande:
    Men du. Vi våldtar djur i fångenskap, djur i frihet avlar inte av sig på samma sätt. Tvångsinseminering vettu.
    Nej, men du... :) DJUR HAR SEX! Och det faktum att vi dödar djur, gör att du inte har MYCKET hungriga vargar på din bakgård.

Och sedan när har vi vargar, älgar och harar som boskap? Ja, det finns säkert... men vad fan är det mest förekommande? x)
  • Uffesson
    C Boom skrev 2012-08-24 01:30:36 följande:
    Då menar jag att säljas vidare till någon trevlig nisse som vill hjälpa djuren. Tänk en kopark.

Jag tycker i alla fall att det är bättre om det skulle vara så att alla djur som enbart föds upp för att människan ska få sitt dör ut. De lever ju inget värdigt liv. Och en ofödd gris kan inte lida av att inte finnas.
    EN kopark? För ALLA kor? :) Och låta dem föröka sig som de vill?

Hujeda mig... tar du hand om dem då?
  • Uffesson
    C Boom skrev 2012-08-24 01:39:47 följande:
    Hur som helst. Allt jag gjorde var att ställa en fråga. Käka kött, ge era barn kött, mig kvittar det.

MEN gillar man inte djurplågeri bör man rimligtvis inte äta kött, dricka mjölk eller äta ägg.
    Plågeri av växter då? Och, har du tänkt på de människor som får jobba livet av sig i utlandet för att du ska få dina grödor?

Eller, du kanske bara äter morötter och tomat? :)
  • Uffesson
    Ziraya skrev 2012-08-24 01:57:03 följande:
    Växter kan inte plågas, de har inga nerver och inga smärtreceptorer. De reagerar däremot på stressor genom att utsöndra olika ämnen, men de har inget medvetande. För att ha ett medvetande krävs minst ett gangliekluster.

Däremot är det ju riktigt att många som jobbar på plantager far illa.
    Okej, du fick mig där.

Men, min poäng var att det är mycket svårt att köpa mat som inte gjort något eller någon illa. Och, att det inte känns naturligt att käka tabletter istället för mat.
Svar på tråden Ni som matar era barn med kött...