Fakir 1sept
Vi är ett gäng som kör igång med fakir 1/9. Här ska vi peppa och stötta varandra! Vi ses 1/9 tjejer! Alla som vill haka på är självklart varmt välkomna!
Vi är ett gäng som kör igång med fakir 1/9. Här ska vi peppa och stötta varandra! Vi ses 1/9 tjejer! Alla som vill haka på är självklart varmt välkomna!
Åh härligt! Jag laddar mig själv just nu jag med. Allt sitter ju i skallen vet att jag kommer må sååååå mycket bättre om jag genomför detta, eller förlåt- inte "om" utan "när"😊 Ska dricka ett glas rött på lördag, sen blir det alkoholfritt hela månaden, dricker inte sprit så det blir inget alls för min del.
Fy fan vad bra nu är ju min heder på spel!
Har kört igång! Kunde inte heller vänta.... Äggsmör till brunch och till middag grillad entrecote med vitlökssmör
det gick fint! vi grillade fantastiskt god entrecot och gjorde egen bea, det var underbart gott!
till frukost idag blev det äggsmör och snart ska jag steka en omelett med tonfisk.
till middag blir det entrecot igen, kan knappt bärga mig
hur ser din matdag ut idag?
läste att champinjoner har typ 0kh, kan det stäma? isåfall borde det ju vara godkänt under fakir- några bloggare som rek det under fakiren. det är ju ett väldigt gott tillbehör att smörsteka till kött och fågel isåfall!
nån som vet?
Jag kör på. Dag sex. Tappat 1,5kg. Inga problem, satsar på gott kött, mycket entrecote har det vart.
Idag blir det dock avsteg då vi har middagsbjudning. Men imorgon kör jag igång igen
Igår blev det både rött vin och en öl till förrätten... :-/ Men nu kör jag vidare! Har 3,5kg som SKA bort! Det är mitt första delmål. Sen har jag 5kg kvar som ska bort innan nyår. Då har jag uppnått min målvikt!!
Men dessa 3,5kg ska bort med fakir!
Nu blir det backträning. Några varv uppför slalombacken. på endast MBC. Får se om jag överlever
Klarade bara två varv. Brukar köra fem. Vet inte om det är den striktare kosten eller pm jag håller på att bli sjuk? Irriterande!
Det är samma här... Min målvikt (som börjar kännas inom räckhåll!) har jag inte vägt sen innan barn, typ 2005!! Bara 7kg kvar totalt! Overkligt! Redan 8,5 borta! Och med den här takten är det inte långt borta alls! Tror jag tar det lugnt med extremt fysiska utmaningar (som backträning) just nu. Kroppen orkar inte, mjölksyran kom direkt och det kändes som att kroppen bara gav upp. Brukar ha en grym vilja, men tom den försvann...
jag kämpar än! däremot är jag inte stenhård, har tex mjölk i min MBC på morgonen och iblan slinker det ned nån grönsak- men till 95% kör jag fakir. är dock rätt så deppig nu då jag har mens och tom gått upp 0,5kg denna vecka.... men ja vägrar ge upp...
goda middagstips;
en god köttbit, tex entrecot eller oxfile- servera vitlökssmör eller hemgjord bea till det. Mums!
lax i ignen med hemgjord aiolo
räkor med aiolo
köttfärsbiffar med aioli eller bea
grilla kyckling i olika former (hel, spett, file mm) servera med kryddsmör eller bea eller aioli
Jo, har tappat 2,5kilo (nu under Mensen upp lite men jag hoppas det går bort direkt Mensen är över)