• tiiitti

Efter mycket frossande i helgen (dock bara lchf-vänligt) känner jag att jag kör på fakir redan idag.

Ska fetter bara komma från kokosfett å smör?

Jag brukar alltid äta svarta oliver till min mat (för att få i mig fett) men de kan jag inte göra längre då va?

• tiiitti

Jag började i måndags men gick på vanligt lchf igen i onsdags. Ska ta nya tag imorn eller måndag. Ska iväg hela dan idag så kör på vanligt idag. Lycka till ni andra som startar idag!!

• tiiitti

Då startar jag fakir på nytt idag, och denna gången ska jag hålla det.

Provade göra MBC till frukost igen, och den gången gick det bättre. Tog lite vaniljpulver i, och då smakade den bättre.

• tiiitti

Undra om paleo skulle passa mig bättre än fakit. eller vad ska man göra? börjar bli trött på att min övervikt aldrig släpper..

• tiiitti

När jag skrev in mig hos MVC för exakt ett år sen vägde jag 73kg (164 lång)

I januari födde jag, å 2 veckor efter förlossningen vägde jag 88kg

I mars började jag med LCHF och har gått ner lite upp lite, ner å upp hela tiden.

Väger idag 83.

Mitt första mål är att komma ner till inskrivningsvikten,73 Alltså 10 kg..

Men sen skulle jag vilja ner yttligare 10.. till 63.

• tiiitti

ner ett kg idag. nu släppte de nog. skönt! Jga åt en avokado och oliver till köttet igår. kanske tål jag lite grönsaker om jag utesluter all mejeri

• tiiitti
    Jag1977 skrev 2012-09-12 08:24:59 följande:
    jag kämpar än! däremot är jag inte stenhård, har tex mjölk i min MBC på morgonen och iblan slinker det ned nån grönsak- men till 95% kör jag fakir. är dock rätt så deppig nu då jag har mens och tom gått upp 0,5kg denna vecka.... men ja vägrar ge upp...

goda middagstips;

en god köttbit, tex entrecot eller oxfile- servera vitlökssmör eller hemgjord bea till det. Mums!

lax i ignen med  hemgjord aiolo

räkor med aiolo

köttfärsbiffar med aioli eller bea 

grilla kyckling i olika former (hel, spett, file mm) servera med kryddsmör eller bea eller aioli           
    Tack för tipsen!!

Nyfiken på om din fakir gett resultat annars (förutom detta tråkigt menskilo)  
  • tiiitti
    Jag1977 skrev 2012-09-12 09:35:39 följande:
    Jo, har tappat 2,5kilo (nu under Mensen upp lite men jag hoppas det går bort direkt Mensen är över)

Vad härligt. Grattis
Svar på tråden Fakir 1sept