Matte72 skrev 2012-08-24 00:41:13 följande:
Jag förstår sakargumenten, men jag tycker samtidigt att det är ganska ledsamt att se vad som prioriteras i skolorna och att skolan/kommunen inte kan vara flexibel nog att anpassa sig till sina medborgare så att en situation som denna uppstår? Kostnadsbesparingen måste väl i sammanhanget ändå vara ganska försumbar om man ser till helheten?
Vart tar föräldraansvaret vägen? Varför är det alltid skolan som ska ändra sina regler, göra undantag osv? Varför ska inte föräldrar behöva förklara för sitt barn att eftersom du bara är där 3 timmar så äter du frukost och lunch hemma med oss istället?
Det är väl ingen grej? Mina barn skulle aldrig känna sig mobbade över en sådan sak eftersom jag hade sett till att de förstod varför. De kunde känna att det var surt/tråkigt att "bara" vara där 3 timmar sedan gå hem när alla andra kompisar får stanna kvar och leka men de hade förstått varför. Barn i många kommuner får inte gå mer än 15 timmar i veckan på förskolan för att de fått syskon och då är det inte många som ropar stackars barn som inte får vara mer tid med kompisarna på förskolan...