Inlägg från: I Walk The Line |Visa alla inlägg
  • I Walk The Line

Lärare & fritidsfröknar som röker precis bredvid skolan?

JAG finner det fel, och provocerande, men jag vet inte om det faktiskt ÄR det.
    Men, några fröknar står varje rast och röker precis bredvid skolgården, de går utnaför staketet, men inte mer än så.
    Jag tycker att de kan väll faktiskt gå utom synhåll?
    Barnen har ju dessa vuxna som förebilder och då kan man väll iallafall i skolan gå undan och röka?
    Visst, folk röker osv men måste dessa vuxna som ska vara förebilder skylta så mycket med det? 

Jag vet inte, men JAG tycker att de kan gå ett tiotal meter längre bort och inte röka precis bredvid..

Funderar på att ta upp det på föräldramötet...         

✰❤✰Mamma till världens finaste pojke -02 & flicka -04✰❤✰
  • Svar på tråden Lärare & fritidsfröknar som röker precis bredvid skolan?
  • I Walk The Line

Ja visst fasiken är inte det för mycket begärt, att slippa att mina barn ser lärarna stå och röka?

• I Walk The Line

De röker varje rast, och även när de är rastvakter. Tycker det är väldigt dålig stil och tydligen är jag inte ensam om det så jag ska ta upp det på nästa föräldramöte, ett sånt stort där alla är med... 

Och Punkster - Bra jobbat!! Jag har själv vart rökfri i tre år och snusfri i ett! Glad 

• I Walk The Line

Jag ska ta upp det med dem, men nu undrar jag vad ni tycker är bäst, att ta upp det med dem personligen bara, med rektorn eller på stora föräldramötet?

• I Walk The Line
    Lufsan skrev 2012-08-26 10:38:12 följande:
    Jobbar på förskola och kan inte förstå hur dessa människor kan tycka att det är okej! Jag tycker att det ska 100% rökfritt på alla förskolor. Då menar jag att man inte får röka under arbetstid oavsett vart man är. 
    Det tycker jag med, men man kan ju inte tvinga dem att inte röka, men däremot kan de faktiskt gå undan mer. Inte stå på andra sidan staketet och bolma...
Svar på tråden Lärare & fritidsfröknar som röker precis bredvid skolan?