Autism
Min son har ingen diagnos, Han är 2,5 år. När han fyllt 2 hände precis som du säger ett avbrott i den bra utvecklingen som han hade innan. jag väntade att ge min son vaccineringen till efter två års dagen. Så det var absolut under samma period som min son började förändras på ngt vis. han är bra på ord och kan många samt så kan han bilda meningar. men han upprepar som du skriver vad han vill typ 10 ggr. Tex hungrig, hungrig, hungrig, som hack i skivan. Kastar sig också på marken vissa perioder och klarar inte av att gå utanför dörren svarar inte på tilltal osv . Han har också börjat stopppa massa saker i munnen och flaxa med armarna, det gjorde han inte innan. Medan vissa dagar när allt jättebra och han känns väldigt med i samtal osv. Söker också kontakt och kan leka med kända barn när han vill och känner för det men är lite avsides ändå på någt vis, han är osäker med andra, vet inte hur han ska bete sig och går därför undan lite i början. han är ojämn i ögonkontakten. Kan mycket väl söka den eller se på mig när han vill men när han inte vill skärmar han av totalt. Det e som en berg och dalbana mellan hopp och förtvivlan här då min son kan uppvisa både vanligt normalt beteende för en 2,5 åring och sen ett beteende som på många vis känns avskärmat och annurlunda. Sista månaden är han jättesvår att ha medsig för han ballar ur när han får för många intryck, som på en shoppingrunda eller på marknad. De märks att han inte kan sortera intrycken. Han säger tom själv nu att han vill vara hemma ist. Har tagit upp detta ett antal ggr med BVC-psykolog men hon har bara träffat han på bra dagar och tar inte det hela på så stort allvar. Jag har funderat lite på att om jag bara fått hjälp och verktyg så hade han säkert kunnat träna sina färdigheter, Jag är också villig att prova mjölk och mjölfri kost som de där alternativa experterna förkunnar. Ts. När han fick sin utredning, sa du ngt om vaccinet? Trodde de att där fanns samband? Jag väntade såpass länge med att ge för jag kände mig skeptisk och orolig över just det vaccinet men lät mig övertalas för tänk om han mässling el röda hund.. Usch jag känner att jag ångrar det idag. För jag är rädd at det är det som för att han blivit så avskärmad fått så många udda saker för sig osv.