Inlägg från: Libra1 |Visa alla inlägg
  • Libra1

Gravt hjärtfel på vår lilla älskade bebis

Beklagar verkligen det som har hänt. Livet är så fruktansvärt orättvist för vissa. Vi har också förlorat vårt barn, vår dotter. Vi hade inget val. 2 veckor efter RUL levde hon inte längre även om allt såg bra ut. Nu i efterhand kan jag inte förstå hur allt kunde se så bra ut. Men jag förstår hur jobbigt det måste vara att behöva avbryta själv. Att behöva ta det beslutet. Även om man vet att barnet inte kan leva utanför livmodern så lever det nu. Alla tankar som snurrar i huvudet att om det verkligen stämmer.

Även om det känns som att man inte kan leva längre eller att tårarna inte ska ta slut så kommer det komma dagar som är bättre. Jag lovar. För oss har det gått lite mer än 1 månad och vi mår lite bättre även om sorgen och tårarna alltid kommer att vara kvar. Men man lär sig att leva med det, att gå vidare. På något konstigt sätt så lär man sig faktiskt att gå vidare även om jag inte trodde det.

Hoppas förlossningen går bra även om det känns jobbigt. Försök få så mycket smärtstillande du kan om du vill det. Jag fick morfin men tyckte inte riktigt om det för det gjorde mig trött. Jag är nog extra känslig. Sen är det viktigaste att titta på barnet även om det kan ta emot. För mig kändes det naturligt men min sambo fick väldig ångest, men gjorde det. Nu är jag glad att vi båda satt med henne en stund och har det minnet gemensamt. Bilder kan också vara bra att ta. Vår dotter hade inte levt på ett tag så det kändes fel för oss.

Skulle kunna skriva hur mycket som helst till dig. Skicka ett PM om du vill.
    Många kramar till er. Ska tänka på er nästa vecka.

• Libra1
    caka skrev 2012-09-02 21:35:37 följande:
    I vecka 22, för snart en vecka sedan föddes vår vackra ängelson. Tiden stannade upp och vår verklighet är omkullvält. Inget är som det var innan mardrömmen började å sorgen å smärtan är obeskrivlig.

Aldrig förr har begreppet blod, svett och tårar varit så nära som nu. Men inget, inget, inget kan jämföras med dagarna innan vår ängelbebis kom....väntan....tabletten....alla känslor. Livet inuti och döden utanpå...Så fruktansvärt !!! 

Födseln var hemsk emotionellt....fysiskt kändes det okej, hanterbart. Mötet därefter med vår son var helt magiskt, underbart, vackert!!

Livet nu....efter är betydligt enklare....det är en stor saknad och en stor tomhet....känslor attackerar mig....tårar rinner... Men det går att andas....

Även om såren läker så har detta ärrat mig för en livstid....kommer aldrig sluta tänka på vår ängelson.....men förhoppningsvis kommer ett leende sätta sig när jag tänker på honom längre fram.... Än så länge gör det bara så fruktansvärt ont.

Tack för värmande ord här !!   

Många styrkekramar till dig! Efter 8 veckor för oss känns allt mer som en dröm. Men som du säger, man kommer aldrig sluta tänka. Men det gör inget. Vi har barn nu. Även om de inte är här. <3
  • Libra1
    mrsnoname skrev 2012-09-03 02:14:29 följande:
    Beklagar till er alla! Det här ska inte behöva hända! Att förlora sitt barn innan det ens fått en chans.

Vi förlorade vår dotter för 2 veckor sedan. Hon dog i min mage i v 39+2, 4 dagar innan hon var beräknad. Jag födde henne två dagar senare. Det är helt fruktansvärt det här och jag pendlar mellan total förtvivlan och nån slags hopp om framtiden.

Känns skönt att man kan hitta stöd hos andra mitt allt detta.

Kram till er!
    Vad tråkigt att höra. Vet ni vad som hände? Livet är så orättvist. 
    Många styrkekramar till er! 
  • Libra1

För oss har det gått lite mer än 2 månader nu. Men det känns fortfarande tungt även om det inte är lika mycket. När det gått 1 månad för oss så trodde jag aldrig att jag skulle orka börja jobba och ta tag i mitt liv.
    Men det gick, sakta men säkert. En dag i taget.
    Många styrkekramar

Svar på tråden Gravt hjärtfel på vår lilla älskade bebis