Någon undrade var i Bibeln det stod om att man skulle gifta sig p. ga otukten. Det står i 1 Korrinthierna 7:2. det talas om att en man ska ha en hustru, en kvinna en man.
Att människor utesluts ur församlingen kan tyckas kärlekslöst för en utomstående. Men alla jv (om vi ska ta dem som exempel) vet vilka "regler" som gäller. De vet att om de inte lever efter församlingens normer, blir de uteslutna. Ingen blir heller "utsparkad" direkt, man får flera chanser att ändra sig. Varför ska man vara med i en församling om man inte vill leva efter dess normer? Ett bibelcitat i detta sammanhang är 1 Korinthierna 5:11-13.
Nej, jag tycker inte att syftet med en diskussion är att sätta varandra på plats. Att jag avslutat ett par inlägg med detta yttrande beror på det som fia skrev, jag slutade vid halv tolv en kväll, och sedan skrev flera att jag hade slut på argument och hade blivit satt på plats.
Jag har heller aldrig sagt att jag hatar homosexuella, eller att de som människor är onaturliga. Det jag tycker är onaturligt är själva handlingen, inte människan.
Givetvis blir jag inte överlycklig om något av mina barn blir homosexuell. Men som flera har påpekat, man älskar sitt barn även om man inte tycker om vad det gör. Lite lustigt, jag pratade med min om just detta när vi satt i bilen i förmiddags, och jag sa till honom att inget av våra barn ska behöva vara rädd för att berätta om han eller hon är homosexuell. Men de vet vad vi tycker, självklart vet de det.