Inlägg från: MrsL |Visa alla inlägg
  • MrsL

Homosexualitet vs Bibeln

Vill börja med att tacka fia för att du förstår mig så bra. Undrar också hur jag blev "satt på pltas"??? Klockan var som sagt mycket, jag måste sova lite ibland för att orka formulera mina briljanta inlägg...;-D

I denna tråd handlade det om homosexuell kärlek, inte kärlek mellan föräldrar och barn, hund och ägare osv. det går inte att jämföra på det sättet tycker jag.

• MrsL

Esau:
    Du kan vara säker på att många tar illa vid sig...Blev faktiskt lite chockad i en annan tråd när jag märkte hur många det är som blir helt ifrån sig när man inte kan acceptera homosexualitet rakt upp och ner. Det är idag inte politiskt korrekt att tycka att homosexualitet är fel. Jag säger som jag har gjort hela tiden: Jag tycker inte homosexuella ska dödas eller förskjutas eller så, men jag kan heller inte tycka det är "naturligt och fint."

• MrsL

Apropå politisk korrekthet: Det är inte länge sedan homosexualitet klassades som mentalsjukdom i Sverige. (1944). Ännu kortare tid har gått sedan det förbjöds i svensk lag. (Ngn gång på 70-talet). Jag vill absolut inte ha tillbaka de mörka tiderna, men undrar bara hur ett förslag om att homosexuella ska få gifta sig och "skaffa" barn skulle ha tagits emot då...

• MrsL

AnneSophie:
    Om du läser Apostlagärningarna 15 kan du kanske få svar på den frågan. tror i alla fall att det är "bästa" stället att hiotta svaret på din fråga.

• MrsL

Jennie mied ie och LinaP:
    Varför är det så många homosexuella som "kommer ut" nuförtiden? Därför att det är _politsikt korrekt_ att göra det.

• MrsL

blåbärspappa:
    Homosexualitet klassades som en mentalsjukdom till 1944. Det var förbjudet i lag att vara homosexuell tills någon gång på 70-talet.

• MrsL

Tess71:
    Om Gud inte bestämde vad som skulle stå i Guds ord, vem var det då?

• MrsL

LinaP:
    Nu var det Bibeln vi pratade om....

• MrsL

Tess71:
    Jag _accepterar_ andra människor. Men jag kan inte tycka tt homosexualitet är OK. Jag har inget emot homosexuella som människor.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln