• MrsL

Homosexualitet vs Bibeln

I "vissa" trådar har origanlfrågan spårat ur och istället har homosexualitet och kriatendomen ifrågasatts. Undrar nu: Vad tycker DU? Är det förenligt med kristen tro att acceptera homosexualitet? Är homosexualitet "naturligt"? Och andra frågor som har mer med kristen tro/religion att göra. Vore kul att höra era synpunkter!

För er som undrar: Jag är kristen. Jag tycker inte att homosexuella ska dödas eller utstötas från vårt samhälle. Men jag kan inte heller tycka att det är helt naturligt.

• Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln
  • isisisis

Jag tycker det är lite skumt ...men jag har dåligt med erfarenhet i sammanhanget...
    Men varför är det FÄRRE tjejer som vill se ut som killar än killar som vill se ut som tjejer????
    Om det nu är biologiskt...så borde ju fördelningen vara likadan???
    En annan sak jag inte fått riktigt begrepp om heller är "Ursäkta utrycket! Fjollorna"
    Varför finns det Homosexuella män...som beter sig som vanliga hetrosexuella utåt sett....och sen en del som är så fjolliga ??????
    Och de transexuella....Varför är de så ÖVERDRIVET kvinnliga????? Det blir ju nästan larvigt! Finns ju inga kvinnor som beter sig på det viset!!!
    En undran bara........

• Yiskah

Jag förstår i och för sig Fias princip om att den stereotypa flatan skulle ha kort hår, skjorta och jeans, jag tänker själv tanken ibland om jag ser en sån, faktum är att många av dessa som jag tagit fel på för homosexuella har varit kristna. Japp nu är det jag som är fördomsfull, men jag tycker att många kristna män är väldigt mjuka, försynta och inte alls så mahaftiga och att många kristna kvinnor har kort hår. I alla fall så pratade jag och min flickvän om det för ett tag sen att det om man nu skall vara fördomsfull, kan var rätt svårt att se skillnad på en homosexuell och en kristen.

• Yiskah

isisis det kan jag svara på. Det är bara en attityd, det är ett spel bögarna emellan, visst är de kanske fjolliga i sig själva, men ofta spelar de över med flit för att det är så det skall vara, en form av grupptillhörighet så att säga.

• Trinity78

Att lesbiska skulle vara manhaftiga och bögar skulle vara fjollor är en lika felaktig fördom som som att alla bögar har analsex.

• Mallan76

Tack Trinity78!

Så till alla: Vill gärna ha svar på min fråga! Accepterar ni månggifte? (Nej, detta är inte OT...det är väl också en samlevnadsform som alla andra, som tål att diskuteras?)
    Motivera gärna också varför ni tycker som ni gör!

• isisisis

Jamen....Jag hade en kille i min klass i grundskolan som jag lekte med....Jag hade 2 förresten...som är homosexuella idag! Den ena är rikskändis...och vi var så gott som bästisar.Han är precis som om han vore hetro...DEn andra killen....Han var som en flicka redan då! En sån typisk "fjolla" Ursäkta igen!

• Yiskah

Japp en av mina gamla bästa kompisar är kille, fast den mest fjolliga kille ni nånsin kan tänka er och han tyckte om att ha långt hår, använda brunkräm och var sådär nästan överfeminin, många trodde t.o.m att han var en tjej och gissa vad. Han var så olyckligt kär.........i mig.

• isisisis

Ja...Det var ju flera frågor....eller mest funderingar egentligen....sånt man inte frågar folk om annars! Har inta riktigt fått kläm på alla nyanser i det hela......

• Yiskah

Nu skall jag snart gå för jag har annat att göra idag men först vill jag bara lägga in nådastöten

Två män kan inte få barn = sant

men

(rent teoretiskt)

Två kvinnor kan faktiskt få barn....tror ni mig inte?

Jag kan berätta om det som heter haploidisation i så fall.

Inget personligt eller illa menat Blåbärspappan men rent hypotetiskt skulle män inte behövas, inte ens för fortplantnings skull.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln