Det finns ju människor för precis allt, men jag kan bara inte få in i min skalle att det finns nån som har ett intresse i att överhuvudtaget kommentera och ?bedöma? det som nån annan gör, privat, självvalt, för att de vill det, och som inte skadar någon, utan snarare är ett tecken på och har och göra med lycka, kärlek och välmående, d.v.s helt underbara saker som det finns alldeles _för lite_ av i världen. Och sen därtill ?bedöma? det enligt den EGNA GUDENS PÅBUD! Alla har ju inte samma gud!
Är det inte så att man ska leva efter _sin egen_ guds bud, om några ? inte andras? VARFÖR har man ett intresse i det _andra_ gör? Man kan väl visa gott exempel (!) då och inte själv utföra några homosexuella handlingar *öh*, men om nån annan vill göra det, för att deras gud och se själva anser att det är ok, så får de göra det, och de borde inte behöva höra av nån annan att de val de gör är fel. Och i denna fråga så får en del alltså höra att det som ger uttryck för de som de _är_, (det går ju inte att tvinga sig att bli hetero) är ?fel?. Hemskt! VARFÖR behöver man uttrycka det? Känns som om man vill hävda sig själv enligt mig. Men varför då? Ja jag har ingen aning. För att framstå som så bra själv så vill man se att andra göra fel? Som att man har tänkt? Frågan är: har man tänkt? Och framför allt: har man KÄNT!? (d.v.s _med_ andra människor)
Man lägger sig i andras angelägenheter. Man borde uttala sig för sig själv och sitt liv och sina handlingar, men inte för andra. Jag tycker man då tar sig rätten att definiera ett objektivt ?rätt? som även gäller andra och deras handlingar. DET tycker jag är fel! Det finns bara subjektiva rätt, förutom de som vi i lagens mening bestämmer är fel. Men vill vi verkligen ha lagar då som bygger på s.k. ?resonemang? som ?det är fel?, ?det är onaturligt?, ?min gud säger så? (och alla säger olika saker). Verkar vara bra argument att använda för politiker gentemot folket, lärare gentemot sina elever, föräldrar gentemot sina barn, länder emot varandra, ledare gentemot de under sig m.m *ironi*
Jag tycker det är hemskt tråkigt att religion som _kan_ vara så bra för människor används så uselt av en del. Att religionens används för att trampa på andra människor och förska ställa sig själv i en bättre dager på andras bekostnad. Det förstör religionens rykte. Så om inte för medmänniskornas välmåendes skull så för sin guds skull och hans rykte, så borde man hålla tyst om en sån här sak. Eller ännu bättre vore: inse att andra människor har rätt till sin gud och sin tro och rätt att leva ett gott och fritt liv i detta samhälle så länge inget de gör skadar nån annan människa.