MrsL,
->" Jag vet ju inte exakt hur Jehova Gud tänkte när han fördömde det, men tror att han tänkte just i de banorna att det är mot naturen. Som jag sagt tidigare så är ju sex _egentligen_ menat för fortplantning. Sex mellan två individer av samma kön kan _aldrig_ resultera i en avkomma. Därför tycker/tror jag personligen att det är mot naturen att vara homosexuell/utföra homosexuella handlingar?
Då undrar jag: _kan_ vi vanliga dödliga människor, anser du, alltså med kunskap och logik förstå hur gud resonerar? Aha, det trodde jag var omöjligt. Men ja ja, då kan ju mitt logiska resonemang bidra till analysen då:
Du säger att det blir inte barn av sex mellan personer av samma kön, och då är det nåt dåligt alltså. Men, allt annat vi gör då, är resultatet av de handlingarna och de tankarna de absolut enda rätta för oss, och är del av meningen med vår existens här på jorden? Varför är det just homosexuellt sex eller kärlek som är så dåligt men alla andra miljoner saker man kan tänka sig som ger oss tillfresställelse, gör oss lyckliga eller glada, är rätt och bra? Tror du inte att sex mellan två personer av samma kön som tycker om varandra, ger de som gör det tilfredställelse och att de mår bra av det?
Om det är som du säger: ?som jag sagt tidigare så är ju sex _egentligen_ menat för fortplantning?, så skulle jag snarare dra slutsatsen att homosexuellt sex är helt ok. Det blir ju inte mindre barn för att en person avstår från att ha sex med en person av samma kön. En homo blir inte hetero för att den försöker tvinga sig att bli det. Tvärtom. Förnekelse kan ge stora men och mycket lidande för människor.
Vad är det som säger att bara för att nåt är ?menat? för en sak, så är alla andra varianter av något så dåligt att det ska fördömas? Hur är det med oralsex? Det blir inga barn av det. Är det ?onaturligt? därför? Eller kyssar? Eller massage? Fördömer gud de sakerna också? Det blir ju den logiska följden av ditt resonemang, att han fördömer homosexualitet för att det är ?onaturligt?. Och mera, är varje gång vi har sex och vi inte går hela vägen utan p-medel och liknande en ?onaturlig? akt, och borde dördömas därför? Tja, om naturligt faktiskt inte är nåt bra eller nåt att eftersträva för oss, så kan jag köpa att det är ?onaturligt? i så fall
Sen undrar jag, vad är det för saker som vi människor är ?menade? att göra egentligen enligt dig. Jag kan ju lugnt säga att jag inte VET varför vi finns till eller vad som är övergripande meningen med våra liv. Vad tror du, är att det blir en stor avkomma _viktigare_ än att vi lever våra liv lyckligt och att vi tar hand om varandra, och varför då i så fall?