Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

Homosexualitet vs Bibeln

Att det är medfött betyder ju inte att det är naturligt..tror jag.

Folk föds ju vänsterhänta tex, det beror ju på någonting?

Och varför munkar lever i celibat kan jag inte svara på, det är inget som står i bibeln att man måste göra så länge man lever tillsammans man o kvinna då.

• Matillin

Morning sunligt
    Alla får citera till bibeln, men man måste ju veta vad det är man citerar till och vad versn betyder?
    Man kan inte som dolfilus gjorde i ett fall hänvisa till en vers och sen inte skriva dit dom 2 efterföljande verserna..som gör att det får en helt annan betydelse..då tar man lösryckta citat.

Antar att du menar att vi tar lösryckta citat när vi hönvisar till dom styckena i bibeln som tar upp sexuella gärningar mellan 2 kön..eller?

• Matillin

Apsis.
    jag visst e du konstigt ..haha..

Dofilus
    Efetrsom du svarade som om du inte läst det jag skrev så klistarr jag in det igen

"Om 2 barn med exakt samma förutsättningar får samma uppgifter och ska plugga på ett prov, tror du inte den som pluggar mest och lägger ner mest tid får bäst resultat??"

Och din klasskamrat i skolan hade ju uppenbarligen bättre förutsättningra än du eftersom han kunde fest en hel natt, inte plugga alls och öndp skriva bättre än du.
    Men nu pratar jag om människor med samma förutsättningar. Inget illa menat..ifall du missupfattade det jag skrev

• Matillin

Morning sunlight
    Men det är bara be oss förklara dom isf..vi begär det samma av er!
    Om man skriver någonting måste man kunna förklara det skl.

Om någon plockar ut ett citat ur sitt sammanhang så måste man väl kunna skriva det och förklara varför man inte kan plocka ut det citatet?.
    Och om man kan en del om bibeln kanske man har bättre grund att stå på när man disskuterar just bibelfrågor..gissar jag

• Matillin

Apsis eftersom jag inte tror att någon orkar leta reda på ditt inlägg så gör jag dig tjänste och klistrar in det på nytt
    Detta undrar alltså Apsis..

Jag skulle vilja ställa en fråga angående Insider på TV3 igår, och diskussionen om homosexuella bör välsignas i kyrkan av präster.
    I bibeln står det ju om äktenskap mellan man o kvinna o att det välsignas av Gud t ex

Matt 19:4
    P
    Han svarade: ?Har ni inte läst att Skaparen från början gjorde dem till man och kvinna??

Matt 19:5
    P
    Och han fortsatte: ?Därför skall en man lämna sin far och sin mor för att leva med sin hustru, och de två skall bli ett. De är inte längre två utan ett.

Matt 19:6
    P
    Vad Gud har fogat samman får människan alltså inte skilja åt.?

Och när äktenskapet välsignas av en präst är det med bibeln som grund. Vad jag undrar nu är vad använder man för bibelställen när man viger homosexuella? Vad finns det i bibeln som visar att Gud även ger sin välsignelse till homosexuella äktenskap? Kanske någon homosexuell som gift sig i kyrkan som vet? Eller någon annan?

• Matillin

Dofilus.
    Orkar inte tjafsa med dig om förutsättningar längre

Men du får gärna berätta hur påläst du är i bibeln?

Att det finns homosexuella djur behöver inte betyda att det är normalt.
    Djur äter ibland upp sina barn, och dom är även pedofiler i vissa fall, skulle du kalla det naturligt

MrsL antar att du minns den disskusionen ..haha..

• Matillin

nej jag har inte sett något svar på apsis fråga..har du lust att klistra in det igen??

• Matillin

Dofilus
    Nej skulle inte påstå att bibeln är full av motsägelser? Något speciellt du syftar på?

• Matillin

Dofilus

Vet inte om det var fiskar du hänvisade till som åt upp sina ungar.
    Men det förekommer även hos andra djurarter..och då handlar det inte alltid om näring, utan om störda beteenden hos djuret.
    Finns oxå djurmödrar som dödar sina ungar utan att äta upp dom.
    Och djur som sätter på sina egna barn.

Menar du att det är naturligt beteende hos människan att äta upp sina barn då med, eftersom du hänvisa till naturen när du säger att djur oxå är homosexuella och att det därför är naturligt?

• Matillin

Nek exakt..var precis det jag menade, man kan inte se till djuren för att avgöra vad som är naturligt.

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln