Inlägg från: Matillin |Visa alla inlägg
  • Matillin

Homosexualitet vs Bibeln

42Å
    Min uppfattning bekräftas av Bibelkommissionen!

Jaha och har någon bekräftat att bibelkomissionen kommit fram till den exakta sanningen om bibeln??

Tycker du man har mer rätt att kalla en kristen som tror på bibeln för ointelligent än man har rätt att tycka att homosexuella lever fel..enligt bbeln?

• Matillin

MrsL
    Håller med dig..man blir extremt irriterad.

Man e ju van vid att få kritik för sin tro iofs..men det gör det inte ok.
    Alla har väl rätt till sin åsikt i detta land så länge man inte uppmanar till hot eller våld?

Att idiot förklara miljontals människor är som sagt ok och ger inga reaktioner..efetrsom det är kristna "bokstavstroende" vi talar om

Inte många i den här disskussionen inser att i svenska samhället så är "nästan alla" kristna mer förtryckta än dom homosexuella, men det är väl som det ska vara antar jag.
    Missuppfatta mig inte, jag tycker att homosexuella ska ha samma rätt i samhället som alla andra..och det är bra att folk kämpar för deras lika värde .

Men det är uppenbart i andra disskusioner angående kristna & muslimer bl.a att vi inte ska prioriteras lika högt..

• Matillin

42Å
    Lurad är ett mer neutralt ord, men lurad betyder nästan samma sak som ointelligent..eller har jag fel?

Måste finnas väldigt många lurade människor i världen..

Tror du inte dom flesta kristna tror att dom som inte tror på gud är lurade och vilseledda?
    Skillnaden är väl att vi aldrig säger det rakt ut för då blir det ramaskri minsann

• Matillin

Yiskah.
    "Miljontals bokstavstroende" Nä nu talar ni för andra kristna igen. Ni kan inte veta att det är så

Jo det vet vi!
    Men skulle det förresten spela någon roll om någon förlolämpat bara 1000 bokstavstroende..skulle det va ok då?

Eftersom alla pratar om jv härinne och tycker dom är bokstavstroende bl.a så kan jag ju säga att det finns ca 15 miljoner som går på deras möten.
    Mormoner tror jag det finns 12 miljoner av?
    Och om vi ska dra in islam i disskusionen så finns det väl säkert x antal hundratals mijloner som trór helt o fast på koranen vilka inte gillar homosexuella gärningar heller.
    Pingstvänner vet jag inte om ni kallar för bokstavstroende men dom e ju oxå en hel del med i här med i sverige.

• Matillin

Yiskahcitat:
    Men de som är bokstavstroende är en minoritet bland alla religiösa och för mig (och många andra) är de lika med religiösa fanatiker som bidrar till mer ondska än något annat; mobbning, utstötning, förföljelse, hot och krig.

Menar du att alla bokstavstroende bidrar till allt det du skrev ovan?

• Matillin

Utopia
    Nej jag försöker inte tala för andra, jag talade bara om att det finns miljontals bokstavstroende eftersom jag tolkade utopias inlägg som att det inte skulle finnas det?
    Och det var alla dom jag menade att man kränker när man skriver att vi är ointelligenta.
    Jag pratade inte för dom..jag pratar för mig själv.

Självklar är det ingen tävling om vem som blir mest kränkt
    Men det jag o andra sagt, är att det är tydligen ok att kommentera kristna "bokstavstroende" som metalt störda och ointelligenta.

Ingen har sagt i den här disskusionen detsamma om HSB?
    Men när någon kränker "oss" då reagerar "ingen".

Och jag håller med dig det är en disskusion och alla ska vara respektfulla, men så är ju inte fallet alltid.

• Matillin

Alla dom gamla lagarna i GT gäller inte idag.
    Vissa av dom gör det, men skillnaden är att ingen dödas om dom inte följer en viss lag.
    Jesus dog för våra synder, för att vi skulle kunna finna förlåtelse för dom.

Tex lagarna om blodet som står omnämts massvis tydligt i GT.
    Behöver man upprepa exakt samma text i NT när det står om lagen i GT, räcker det då inte med att bara hänvisa till den gamla lagen om blodet.
    Den lagen bl.a skulle oxå fortsätta att gälla..

• Matillin

men till skillnad från dig så bygger jag min uppfattning om hur världen ser ut inte på att titta på BB och Top Model

Yiskah
    Jasså bildar jag min uppfattning om världen av att titta på BB och Top model?..det var nått nytt..haha..

Antar att din kommentar syftar på den disskusion vi hade ang att "vissa" HSB inte "alla" ibland klär sig eller beter sig på ett kvinnligt sätt om dom är killar-. och tvärt om att vissa kvinnor vill se ut som män.
    Det var därför jag drog paralellen till personer på tv som antagligen alla sett..kan ju knappast skriva om lisa i trappuppgången bredvid som klär sig som en kille?

Du lixom nästan alla andra missuppfattade vad jag skrev då eftersom jag trots påpekande om att inte "alla" HSB kvinnor klär sig som män.
    Tydligen fick man inte skriva att "vissa" HSB ville se ut som det motsatta könet..uppfattade det som att det var detsamma som att skriva att det skulle va nått fel på dom.
    Så därför förnekades det från många håll att det ens förekomm

Sen så skrev flera st att jag tydligen sagt att "alla" HSB ville klä sig som motsatt kön....men jag börjar vänja mig vid att bli missuppfattad i den här tråden..det e lugnt *skratt*

Att vi kom in på det över huvud taget var för att vi disskuterade vad det beror på att man blir HSB, den dokumentären jag såg och någon annan hade sett sa att det berodde på hormoner bl.a
    Om det nu skulle bero på hormoner, tex att en kvinna får för mycket manligt hormon, skulle det då var konstigt om den kvinnan klädde sig som en man eller betedde sig som en menade jag?
    Det var därför jag drog liknelsen med att man kan se vissa HSB som klär sig som kvinnor fast dom är män.
    Återigen VISSA inte ALLA

• Matillin

Radix
    Förresten, det här med blod... sa inte Jesus själv under nattvarden att lärjungarna skulle dricka blod? Hans blod

Nej..ska leta fram skriftstället om inte någon annan redan är på G med det

Svar på tråden Homosexualitet vs Bibeln