Inlägg från: Anonym (var dig!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (var dig!)

En väldigt nära som dog av överdos nyligen.. någon som vart me om detta? Hur orkar man?

Att din bror inte ville leva, är nog ingenting nytt för DIG! Antagligen har du vetat om det jätte länge?

Så du kan inte göra något alls. Det var ju inte du, som orsakade hans död.

Varför skall du lämna pappan till ditt barn? Hur enkel är kärleken? Eller hur svår är den? Skuld har du inte. Ingen alls. Antagligen har du redan gett din döda bror, all den energi och kärlek du hade till hands.

Han ville ha frid. Han orkade inte. I bland finns de så unga människor, som ingen kan hjälpa. Inga "vårdinsatser", inga tröstande ord eller uppoffringar från närstående.

Jag har varit nära några väldigt unga människor, som inte ville leva. EN kastade sig fram för tåget. Jag kom för sent, och fick bara se "på håll", när de plockade upp restorna, efter min älskade bror. Men sedan förstod jag att han inte hade möjlighet att någonsin kunna gå vidare. I bland är människor svaga, eller också förtydligar de verkligheten för "os andra"? När min bror dog, "berättade" han för mig, att jag skulle inte känna någon skuld, men bara leva vidare med den lyckan, som han aldrig kunna känna!

Så, lev DITT/ ert liv, lev för de små barnen, lev för varandra! Livet är en stund man får, som består av 1000'tals korta ögonblick. Det går så fort! Så ta' till vara på var enda lilla sekund!

Lev livet, som en hyllning till din bror! R.I.PHjärta

Svar på tråden En väldigt nära som dog av överdos nyligen.. någon som vart me om detta? Hur orkar man?