Inlägg från: Lycklig och glad |Visa alla inlägg
  • Lycklig och glad

Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?

Bor också i Bromma. Väntar första barnet om två veckor :)

• Lycklig och glad

Jag mår bra föresten, lite trött på att vara gravid nu. Men det är väl ok så här i slutet? ;) Hur mår ni?

• Lycklig och glad

Jag ska också föda på DS, hoppas bara vi får plats! Jobbigt att bli ivägskickad till typ Uppsala.

Vi har köpt en begagnad Mountain Buggy Urban Jungle och är nöjda så här innan barnet kommer och hoppas såklart att vi fortsätter vara nöjda sen :)

Vi har det mesta klart till bebisen kommer, men jag har inte packat väskan (11 dagar kvar) så det ska väl göras idag eller imorgon. Man vet ju aldrig när den tänker dyka upp. :)

Jag jobbar denna veckan, sen hoppas jag kunna njuta av några dagars ledighet innan bebis kommer, men jag vill inte gå över tiden... Verkligen inte!

Ha en fin kväll tjejer! 

• Lycklig och glad

Självklart går det bra att förkortta till LoG :) 

Jag ska meddela vad jag tycker om Danderyd. Jag har varit på infoträffen och tyckte det verkade mycket bra. Dock verkar det vara många som ska föda i början på september.

Elva dagar är ju egentligen ingenting - känns konstigt, underbart och spännande på samma gång :)

Jag är lärare och har varit ledig åtta veckor under sommaren så jag har vilat ordentligt. Jobbar nu tre veckor innan BF (en kvar som sagt) och mina kollegor är jättesnälla - jag är lite hjälpfröken och får göra mycket datorjobb som är lätt. Jätteskönt att ha förstående kollegor och chef.

Skönt att bara jobba må-to - det har jag gjort de två veckorna jag har jobbat och det är jätteskönt. Dock ska jag jobba hela denna veckan :) Men det går nog bra det med. Det är ändå viktigt att tänka på att vila ordentligt nu, vi behöver krafterna till förlossningen och efteråt kan det nog bli ont om sömn ;) 

• Lycklig och glad

Ekot - är det sant, vad roligt, då bor vi ju jättenära varandra och kanske kan ta promenader här längs med vattnet :) Min man berättade om att han fick hjälp av en snäll kille med fotbollssakerna. Ha, världen är liten! :)

• Lycklig och glad

Absolut, det ligger ju lite avskilt vilket jag gillar. Det bor rätt många här som redan har barn, det är ett gott tecken. Nu ska jag göra mig redo för sängen - har varit en lång dag på jobbet idag så jag är trött... Men nedräkningen är på gång - tre dagar kvar att jobba! :) (Bakade dessutom en kaka nu ikväll som jag ska bjuda kollegorna på imorgon) 

• Lycklig och glad

I söndags morse blev jag mamma till vår son! Vattnet gick på lördagen vid 12, värkarna drog igång vid fem och runt åtta kraftiga sådana. Sen åkte vi in till DS.

Svar på tråden Blivande höstmammor i västerort/vällingby/bromma?