Vilket är det läskigaste du åkt på tivoli?
Vad är det läskigaste du åkt på tivoli?
Filmklipp från Karl-Oskar dagarna i Växjö
http://ekdungen.blogspot.se/
Bilden nedan är fejkad, såklart;)
Vad är det läskigaste du åkt på tivoli?
Filmklipp från Karl-Oskar dagarna i Växjö
http://ekdungen.blogspot.se/
Bilden nedan är fejkad, såklart;)
Berg- och dalbana för att det går för fort och pariserhjul för att det plötsligt stannar och vagnen gungar fram och tillbaka *ryser av bara tanken*
Fritt Fall Tilt tror jag den heter, på Gröna Lund. När man är högst upp fälls man framåt så man ser ner i marken, sen släpper de en... jag har ALDRIG haft sån dödsångest som då
AtmosFear. Fast det var underbart!
Vi åkte en läskig grej på Bakken men jag kommer inte ihåg vad den heter. Såg väldigt lugnt ut när den stod stilla, som en barn-bergochdalbana ungefär. Vi skulle ha kollat hur den såg ut när den var igång innan vi klev på (kön var oroväckande kort). Den gick på baksidan av rälsen, uppochner, och vi satt bara fast med en sån där båge som de fäller ner över, två personer, samma båge. Min man är ganska musklig och vägde ca 20kg mer än jag så i svängarna (uppochner!) klämdes jag mot bågens sidoöppning. Han hade blåmärken i flera veckor efteråt för att jag klamrade mig fast och han höll i som tur var.
puff puff, vill veta mer karuseller som folk vågat sig upp i:)
Hahaha!
RaBalder på Liseberg. (Barnberg-o-dalbanan alltså!)
Jag är en riktig kruka!
Det enda jag verkligen gillar är Pariserhjul...
På tivoli i kph, en sådan som man åker upp i och så stannar den där upp i några minuter innan den plötsligt släpper och man "störtar" ner mot marken. Fy fan. Jag GRÄT av rädsla. Aldrig igen.
Hade ju gärna provat på den rc du har i bilden (trots fejk)
Som barn var inget läskigt. Som vuxen kan jag inte åka nånting. Höjdskräck till förbannelse, lågt blodtryck så det snurrar i skallen bara av att sitta i en gunga i parken. Men. För några år sen drog jag i mig 4 öl och åkte sen Fritt fall.
För två år sen blev jag upplurad i Balder och det var det värsta jag varit med om. Kommer inte att göra om det. Nu vet jag att inte klarar av sånt längre.
Flickanx2, höjdskräcken har nog blivit värre med åren för mig. Det låga blodtrycket vet jag inte om egentligen får skylla på, men jag gör det.
Ska till Liseberg snart igen och jag vet inte om jag ska våga mig på Lisebergsbanan igen med dottern. Jag tror inte det.
När jag var yngre var jag inte rädd för fan själv och kunde åka vad som helst.
Sen blev jag mamma och för ett par veckor sen fick jag nästan dödsångest när jag åkte pariserhjul på festivalen i Helsingborg.
Så kan det gå!
(Fast när jag tänker efter så fanns det ett vidrigt åk på Tivoli som liksom svängde och snurrade asfort åt alla håll, på samma gång, redan back in the days....)
Balder är jättehärlig!!
Den värsta jag åkt var nog på Bakken utanför Köpenhamn, en karusell som hette tornade tror jag. En berg-och-dalbana där även vagnen man sitter i snurrar, den var så ryckig och hemsk så aldrig mer - jag gillar vanligtvis den typen av karuseller, men tornado tackar jag nog nej till!
Jag har turen att pappan i fråga åker allt så dottern får sitt ändå
Jag har turen att pappan i fråga åker allt så dottern får sitt ändå
Uppskjutet