• Oförglömlig

Jag är överviktig pga Slarv och dåliga beslut!

Har alltid varit smal och fin ända tills jag lämnade ett kontrollerande förhållande! Fick inte äta vad jag ville fick ständiga kommentarer som äter du det det där blir du tjock! Vi gjorde slut å jag flytta till egen lägenhet och hade jämt godis hemma. När jag träffa min nuvarande så bakade jag kärleksmums å annat gott till han. Ingen skulle beTämma över mig å pang +10 kg!!! Var tog mitt sunda förnuft vägen?!? Sedan så fortsatte jag dåligt sedan gick ja ner å upp å ner å upp! Men nu får de vara nog nu får jah skärpa mig!! Ok varit gravid 2 ggr också men nu sla jag gå ner 10-20 kg!! Kam ju inte slarva å Må dåligt över min feta röv stora lår och oatraktiva armar om jag inte försöker göra något åt saken!! Mitt mål är -5 kg till jul! Och -5 kg till innan dottern fyller 1 år! -10 kg innan 14 april 2013!! Några tipps på hur man motstår sötsuget?

• Svar på tråden Jag är överviktig pga Slarv och dåliga beslut!
  • Hannah76

Ät bra mat och mellanmål (nyttiga sådana) så minskar suget.
    5 kilo på fyra månader kommer du klara! =)  

• Vinterankan

Olika saker passar för olika människor. Lchf brukar ju funka bra om man är beredd att följa en diet och vill gå ner snabbt. För mig funkar viktväktarna super, jag går ner ett halvt kilo i veckan ungefär. Jag är med i deras onlineklubb och för mig funkar det så bra eftersom att jag inte vill ge upp glass, muffins jag bakar med dottern, färskpotatis och annat som dieter inte tillåter. Nu kan jag äta vad jag vill så länge jag håller mig inom pointsen. Mitt mål är -10 kg till jul där de sista 3 kommer vara de svåraste då jag har haft dom i många år, de första 7 har kommit under senaste graviditeten och mellan mina två graviditeter. Superenkelt, jag matar in allt jag äter i mobilappen och jag kan kolla upp onyttigheter innan jag äter dom för att kunna bedöma om de är värda pointsen. Finns ju gratis kaloriräknarappar också som man kan använda sig av.

• Oförglömlig

Tack ska kolla på dessa appar:) Har hört att kanel kan minska sötsuget. Ska nog köpa filmjölk och kanel å äta med kokt ägg till frukost:) Jag är beredd måste skärpa mig vill inte gå upp mer i vikt!! Lycka till du också med viktminskningen:) nu ger vi järnet!! Ska köpa en snygg klänning när jag fyller 25 å ska se bra ut då:D

• Gisney

Man får ge sig fanken på det. Tappade 22 kilo när en vän kommenterade en kväll över mig, sig själv och en vän till att "Fanken vad feta vi är". Sen tog envisheten över för min del, men nu är jag gravid och kilona smyger på...

• Oförglömlig

Lyckades gå ner 10 kg för ett tag sedan men gick upp de när jag gick in i väggen:/ Fasiken vad jag är sötsugen!! Nuu ska jag bara stå emot några dagar så kommer suget att minska å försvinna:) har extra tuggumin:) Ska dricka mycket vatten å äta bra nu:) SKA ner 10 kg innan 14 April 2013:) gärna 10-15 innan jag fyller 25:)

Svar på tråden Jag är överviktig pga Slarv och dåliga beslut!