• Anonym

Han avbryter mig hela tiden!

Min man gör så flera gånger i veckan i 6 års tid. Han har blivit bättre. Men det är sjukt irriterande och man blir ledsen. När jag träffade hans familj så förstod man vart han hade fått det ifrån för dom är lika varandra hela bunten. Han har 2 syskon och alla avbryter varandra hela tiden. Men min man jan även avbryta för att berätta något och det är jobbigt då känner man sig ointressant. Vas kan man göra, ja tjata antar jag.

• Anonym

Mitt ex gjorde likadant! Jag började avbryta honom i varje mening och gjorde det under ett par veckor. Han blev jätteirriterad och jag förklarade att så känner jag alltid. Det fungerade faktiskt ett tag.

• Anonym

Hade en chef en gång som gjorde något som jag tänkt att använda om dey behövs. T ex om vi satt i möte vi var kanske 5-6 st bara. Och hon pratade, så kanske någon avbröt. Då la hon sin hand på den personens arm och pratade lite högre. Då blev det att personen tystnade. Och jag tänker ofta på detta när någon avbryter någon annan.

Som sagt, kommer använda det själv om jag känner att jag blir avbruten. 

• Anonym

lol hitills är det bara en person här som fattat vad det egentligen handlar om. Kan ni gissa vem? Resten är bara fördömmande cyniska ignoranta människor.  Äsch bättre att ta den enkla utvägen och hämnas. Ett öga för ett öga har ju visat sig så välfungerande förr..

• Anonym

med tanke på hu du skriver att han reagerar på att du gör likadant mot honom för att demonstrera måste jag nog tyvärr meddela dig att mannen antingen är fem år gammal, eller innehar den mentala åldern av fem år. Det kan inte vara attraktivt...

Min man gör likadant ibland. Men varje gång svarar jag med att tvärt inte lyssna på ett smack av vad han säger när han avbryter. Jag går därifrån, tar upp mobilen och ringer någon för att kallprata lite, börjar gulla med katterna onödigt intensivt och högljudt osv. Och han fattar faktiskt. Nu märker inte riktigt min man när han gör så men det är lika irriterande ändå och inget jag tänker tåla. Avbryter han mig  mitt i så får han be väggarna om uppmärksamhet för han har redan tryckt på off-knappen till mina öron.  

• Anonym

Om han bara skulle vänta ut att du ignorerar honom så är det väl bara att säga "nej, jag tänker inte lyssna på ett ord du säger när du avbryter mig" och sedan gör du inte det. Gå ifrån och strunta i att han pratar när han försöker fortsätta och förklara kort varför, och att du från och med nu endast kommer att lyssna på honom när han INTE avbryter. Om du sedan är konsekvent med det borde han fatta. Om inte så har han nog stora mentala nedsättningar för en vuxen man som fortfarande inte kopplar ihop ett och två är inte normalt utvecklad i skallen..

• Anonym
    Anonym (pratkvarn?) skrev 2012-08-12 00:31:09 följande:
    Varför bara skylla på honom?

DU kanske är en riktig pladdermaja, TS?

Det är faktiskt jättejobbigt att lyssna på folk som pratar alldeles för mycket och för snabbt.

Fundera på om du berättar saker som är intressanta för honom att lyssna på, och hur snabbt du kommer till poängen med det du ska säga.

Han kanske känner att du "föreläser" för honom om du pladdrar på långrandigt och aldrig kommer till saken, och det tar faktiskt mycket energi att lyssna på sådana personer....

Man får avbryta ibland för att det ska bli en dialog och inte en monolog.
    " DÄ ä no sååå att dä ä ditt fel ts för dä kan alldri va så att dä ä nå karls fel asså du ä no ba dum i huvet du ts.
Svar på tråden Han avbryter mig hela tiden!