• Midas

Jag vill inte ha sex med min sambo..

Min spontana tanke kommer direkt till när du säger att ni alltid kommer överens och aldrig bråkar. Låter i mina öron väldigt tråkigt. Nu menar jag inte tråkigt på ett negativt sätt, utan tråkigt som att ni aldrig utmanar varandra i heta diskussioner/konflikter. Jag skulle tappa lusten helt och hållet och inte vilja ha sex överhuvudtaget om alla bitar föll på plats hela tiden. Min erfarenhet säger att om man har ett aktivt liv med konflikter (konflikter innefattar allt från olikt tyckande/uppfattning, det behöver inte vara en big deal, en kan vara när det t.ex. finns två smaker på en glass, men paret får bara välja en smak och de vill ha olika smak), så är även sexlivet oftast aktivt.

Nu vet jag inte om ni utmanar varandra, om ni har heta diskussioner etc. och är verkligen ingen expert på detta område. Hoppas du inte tar illa upp, jag försöker bara beskriva hur jag har det och hur mina erfarenheter är. Vi är alla olika personer och tycker olika, kanske ger jag en tankeställare iallafall. 

Svar på tråden Jag vill inte ha sex med min sambo..