Inlägg från: Anonym (Gbg-tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gbg-tjej)

Jag hatar min bror

Jag känner såväl igen mig! Hela min uppväxt var ett rent HELVETE på grund av min bror, som har diagnosen ADHD och Tourettes syndrom. Det var aldrig lugnt hemma, aldrig trevligt att åka på semester, man fick alltid skämmas. 

Alltid bråk och skrik. Jag hatade honom så mycket ibland att jag ville att han skulle dö! Ett tag blev jag så deprimerad av familjesituationen att jag inte ens kunde gå i skolan, vilket gjorde att jag fick ta ett års uppehåll och gå om.

Vi flyttade ut ungefär samtidigt, jag var 19 år då jag flyttade och han var 21. Idag har vi en mycket bättre relation och han har mognat såå mycket! Jag trodde inte det var möjligt ens när jag var 19. Jag är gravid nu och han ska bli morbror och han stöttar mej så mycket!

Personer som har dessa diagnoser är tyvärr ett jävla helvete, jag hoppas verkligen han bättrar sig och mognar! Det gör han nog! Tänk att det varar inte för evigt, du kommer inte bo hemma hela livet! 

• Anonym (Gbg-tjej)
    Anonym (ännu en) skrev 2012-08-10 20:30:33 följande:
    Samma här. Har blivit misshandlad som barn av min bror. Var konstant livrädd för honom (dessutom skyddade inte föräldrarna mig, de ville inte bli inblandade i nåt bråk, fast han är 7 år äldre)
    Han slog sönder alla dörrar på övervåningen, hotade och betedde sig. När mina föräldrar skiljdes sa han till mig att det var pga mig, hur kunde några föräldrar bli lyckliga med en sån som mig. Han är väldigt obehaglig. Kan vara snäll och inställsam men han missförstår det mesta och blir han arg tycker han att han har rätt att tex slå barn (han är nästan medelålders snart men kan slå andras barn om han blir arg), skrika och sparka i dörrar om man är i badrummet och han vill in. Det är fruktansvärt att vara rädd för sin egen bror.
    Jag var oxå rädd för min bror. Han va så himla lång och stor och slet sönder dörrhandtag och kunde lyfta mig och slänga ner mej på golvet, boxas och trycka upp mig mot väggar. Helt förjävligt och ingenting hjälpte för att få honom att sluta. Men någonting hände som sagt efter att vi flyttade ut och blev självständiga. Självklart märker man ju av att han har diagnoserna men han är inte aggressiv och asförbannad och respektlös, som han var då. 

Ni är inte ensamma! Man tror kanske det då.

Jag ville inte berätta för någon kompis heller eftersom jag skämdes så otroligt mycket.  
  • Anonym (Gbg-tjej)
    Anonym (En till) skrev 2012-08-10 21:06:12 följande:
    Jo en hel del våld har man ju varit med om. Och i tonåren sexuella trakasserier. Fick bröst tidigt, så dom fick man ju aldrig ha i fred.
    vad obehagligt att agressiviteten inte lagt sig och att han tycker sig ha rätt att slå barn.. 

hur är eran relation idag? 

jag tror det är viktigt att bearbeta det som hänt och få hjälp, så man inte mår dåligt av det hela tiden. Jag mår inte dåligt längre. 
Svar på tråden Jag hatar min bror